تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

کاهش سهم بیمه کارفرما به نفع اشتغال و تأمین اجتماعی است

کاهش سهم بیمه کارفرما به نفع اشتغال و تأمین اجتماعی است

نسخه منتشره در ایلنا

 

کاهش سهم بیمه کارفرما که بابت بیمه کارگران پرداخت می شود به نفع اشتغال و نیروی انسانی و همچنین سازمان تأمین اجتماعی کشوراست

سهم بیمه کارگران که در حال حاضر توسط کارفرما پرداخت می شود و شامل 23 درصد است در واقع مبلغ زیادی است و گاهی بازدارنده اشتغال است و بسیاری از کار فرمایان کارگرانشان را به همین دلیل بیمه نمی کنند و برخی نیز اصلا" کارگز نمی گیرند و لذا اگر سهم بیمه که توسط کارفرما به تأمین اجتماعی پرداخت می شود کاهش یابد به مراتب موجب افزایش اشتغال و افزایش ضریب ایمنی برای نیروی کار کشور است .

 در حال حاضر 30 تا 40 درصد کارگران کشور از حقوق های بالای حداقل برخوردار هستند و کارفرمایان ناچارند که بابت همه دریافتی های آنها سهم بیمه بپردازند که برای برخی از کارفرمایان این مبلغ سنگین می شود، و کارفرمایان کارگاه های کوچک توان پرداخت آن را ندارند.

 اگر سهم بیمه کارفرما کاهش یابد مطمئنا" در دراز مدت به نفع سازمان تأمین اجتماعی است و تعداد کارگران تحت پوشش این سازمان افزایش خواهند یافت، چه اینکه محسن شاکری مدیرکل تأمین اجتماعی تهران چندی قبل اعلام کرده بود که { تنها د ر تهران } 550 هزار کارگر در 138 هزار کارگاه زیر زمینی اشتغال دارند و بیمه نیستند و این کارگران به دلیل ترس از اخراج جرأت اعتراض هم ندارند .

معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان نیز در همین وقت ( 12/4/85 ) اعلام کرده است که 40 درصد کارفرمایان از بیمه کردن کارگرانشان خودداری می نمایند .

با این وجود مشاهده می شود که مهمترین عامل بازدارنده کارفرما از بیمه کردن کارگر و حتی جذب کارگر ، زیاد بودن سهم بیمه کارفرما است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد