تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

گروه های مانع پیشرفت یک جامعه

گروه های مانع  پیشرفت یک جامعه

 

به نظر می رسد چهار گروه مانع  پیشبرد اهداف متعالی  یک  جامعه و یا موجب به انحراف کشیدن آن می شوند .

مایل هستم اظهار نظر شما را نیر در این ارتباط داشته باشم .

1- عوام الناس بی سواد و کم اطلاع و ساده نگر که عقلشان تا نوک دماغشان بیشتر قد نمی دهد و پیش پایشان را بیشتر نمی بینند اینها خوش باورانی هستند که  در مقابل هر گویشی تحریک آمیز ، سر تسلیم فرود می آورند .

2- صالحان خفته و مدارا جو و غافل که دیرتر خطر ها را درک می کنند و در آینده نگری ضعف دارند و همه چیز را با عینک خوش بینی می بینند و مومن کیض نیستند .

 3- منافقان بیدار و مکاران قدرت طلب وانحصار طلب هایی که با هواس جمع و آینده نگری فوق العاده ، هوشیارنه عمل می کنند  و همیشه فعال هستند و هر مانعی را از سر راه خود بر میدارند و لحظه ای از دسیسه چینی و دنبال کردن اهداف خود غفلت نمی ورزند .

4- شبه روشنفکران گمراه و قدرت طلب که سعی می کنند امورات جامعه را با افکار مرموزانه خود در هر جا و مکانی مورد انتقاد قرار دهند .

 و در این میان نخبگان صالح در  میان این جماعت باید گوشه عزلت بر گزینند و در انزوا بسر برند و همواره در معرض آسیب چهار گروه فوق باشند و نتوانند دانش و علم خود را در مباحث اساسی و مهم جامعه اظهار کنند و فقط می توانند در محدودی از زمینه ها و عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اظهار نظر نمایند .