تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

گروه های مانع پیشرفت یک جامعه

گروه های مانع  پیشرفت یک جامعه

 

به نظر می رسد چهار گروه مانع  پیشبرد اهداف متعالی  یک  جامعه و یا موجب به انحراف کشیدن آن می شوند .

مایل هستم اظهار نظر شما را نیر در این ارتباط داشته باشم .

1- عوام الناس بی سواد و کم اطلاع و ساده نگر که عقلشان تا نوک دماغشان بیشتر قد نمی دهد و پیش پایشان را بیشتر نمی بینند اینها خوش باورانی هستند که  در مقابل هر گویشی تحریک آمیز ، سر تسلیم فرود می آورند .

2- صالحان خفته و مدارا جو و غافل که دیرتر خطر ها را درک می کنند و در آینده نگری ضعف دارند و همه چیز را با عینک خوش بینی می بینند و مومن کیض نیستند .

 3- منافقان بیدار و مکاران قدرت طلب وانحصار طلب هایی که با هواس جمع و آینده نگری فوق العاده ، هوشیارنه عمل می کنند  و همیشه فعال هستند و هر مانعی را از سر راه خود بر میدارند و لحظه ای از دسیسه چینی و دنبال کردن اهداف خود غفلت نمی ورزند .

4- شبه روشنفکران گمراه و قدرت طلب که سعی می کنند امورات جامعه را با افکار مرموزانه خود در هر جا و مکانی مورد انتقاد قرار دهند .

 و در این میان نخبگان صالح در  میان این جماعت باید گوشه عزلت بر گزینند و در انزوا بسر برند و همواره در معرض آسیب چهار گروه فوق باشند و نتوانند دانش و علم خود را در مباحث اساسی و مهم جامعه اظهار کنند و فقط می توانند در محدودی از زمینه ها و عرصه های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی اظهار نظر نمایند .

نظرات 1 + ارسال نظر
امیدهای فردا چهارشنبه 28 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:51 ق.ظ http://hopes2007.persianblog.ir

من تو این وبلاگ خودم هم گفتم وقتی صحبت از عوام الناس میشه سریع به ذهن ها یک سری انسان های امی و بی سواد خطور می کنه یا همون مانع پیشرفت ولی همین روشنفکرای جامعه ترقی ده وقتی میخوان انسجام ملی در ریختن رای رو نشون بدن میرن سراغ یه روستا کجایک و یه پیر مرد رو نشون میدن که شناسنامه به دست آماده به رای!همین عوام هستند که مسند نشینا رو تعیین میکنند!نه؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد