تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

دو کارگر با 17 و 19 سال سابقه کار ،از ببمه بیکاری محروم شدند

دو کارگر با 17 و 19 سال سابقه کار ،از ببمه بیکاری محروم شدند

در پی اجرای تفاهم نامه وزارت کار و سازمان تامین احتماعی دو کارگر با سابقه های 17 و 19 سال کارکرد، از کار اخراج، و از بیمه بیکاری نیز محروم شدند.

این دو کارگز در شرکتها و کارخانجات معبر مشهد اشتغال داشتند که یک از آن ها به خاطر قصور در انجام وظیفه و دیگری به خاطر کسر 13 روز کارکرد در آخرین کارگاه از بیمه بیکاری محروم شدند .!!

این تفاهم نامه می گوید کارگران باید در آخرین کارگاه یک سال سابقه کار داشته باشند .

 این درحالی است که قصور در انجام  وظیفه کارگر تا حدودی پرونده سازی است و در مورد کارگر دیگر ،کسر 13 روز کارکرد در آخرین کارگاه ، به خاطر اتمام پروژه بوده است که باعث بیکاری کارگر شده است و قرارداد کارگر مذکور تا 44 روز بعد نیز دارای اعتبار بوده است ، اما طبق تفاهم نامه یاد شده که بین دو سازمان فوق به امضاء رسیده است کارگران مذکور ازحقوق مسلم خود که ناشی ار غیر ارادی بودن اخراج است از بیمه بیکاری محروم شده اند .

تفاهم نامه امضاء شده بین وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به گونه ای تنظیم شده است که طی یک سال و 9 ماه گذشته سخت ترین شرایط را برای برخورداری کارگران از بیمه بیکاری رقم زده و بسیاری از کارگران در وضعیت اضطرار مشمول بیمه بیکاری نمی شوند. از طرف دیگر بسیاری از کارفرمایان در شرایط فعلی با کارگران قرارداد های کوتاه مدت زیر یک سال منعقد می نمایند که با این وجود کمتر کارگر بیکاری از مزایای بیمه بیکاری برخوردار می شود.

به نظر می رسد این تفاهم نامه با این وضعیت هدفی جر خانمان براندازی برای کارگران ندارد.

هیچی نگیم بهتره

هیچی نگیم بهتره

هی می خوام چیزی بنویسم می بینم سیاسی می شه و مارا به سیاست چه، سیاست مال از ما بهترونه و از ما بزرگترونه ،پس چکار باید کرد؟ خداییش سخنان رئیس جمهور در شب گذشته پیرامون گزارش به مردم پیرامون گرانی های خیلی تحلیل داشت که هم خود ایشان گفت و هم دیگران به نقد و نظر های خوبی پرداختند که در رسانه ها آمده دیگه ما کی باشیم که بخوایم در این باره چیزی بگیم و بنویسیم . هیچی نگیم هم مثل اینه که چیزی گفتیم ، مگه نه کلثوم ننه !!