تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

قانون بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران چه شد؟

قانون بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران چه شد؟

قانون بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران همجنان یک سویه است و به صراحت در باره آن تصمیم گیری نمی شود.

این قانون برای کارمندان دولت اجرا می گردد و منابع دولتی پشتوانه 5 سال ارفاق کارمندان است  تا سابقه آنها  30 سال منظور شود اما برای کارگران وابسته به موسسات دولتی و خصوصی به اجرا در نمی آید و حتی موسساتی هم که برای پرداخت حقوق کارگران از بودحه دولت استفاده می نمایند هنوز مجاز به بازنشستگی پیش از موعد برای کارگران خود نیستند .

مکاتبات بین موسسات دولتی که این روزها به هر بهانه ای می خواهند کارگران را اخراج نمایند و کارها را به بخش خصوصی واگذار نمایند با سازمان تامین اجتماعی و وزات کشور بر قرار است اما هیچ نتیجه مشخص و واضحی  محقق نشده است و تعاریف مختلف و بیهوده که از قانون مذکور گاهی ارائه می گردد  نمی تواند کارسازبرای این موضوع  باشد و باعث بازنشستگی پیش از موعد کارگران زحمت کش بشود .

برای بازنشستگی پیش ار موعد تنها به این موضوع تأکید می گردد که موسسات برخوردار از بودجه دولت آنهم در بخش کارگری می توانند کارمندان را قبل از موعد 30 سال بازنشست نمایند، نه کارگران را !!!

پس عدالت در این باره کجاست وچرا  به صراحت اشکال این قانون برطرف نمی شود و دولت سرمایه لازم را برا ی نیروی کار زحمت کش فراهم نمی نماید. این درحالی است که اکثر کارگران یا به بازنشستگی نمی رسند و یا در سالهای آخر عمر خود بازنشست می شوند.