X
تبلیغات
رایتل
تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت
بسم ا.. الرحمن الرحیم ، و ان یکادالذین کفرو لیزلقونک بابصارهم لما سمع الذکرو یقولون انه لمجنون و ما هو الا ذکرو للعالمین

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی
برای خرید کتاب تشنگان قدرت وشیفتگان خدمت کلیک کنید
(بخشهایی از معرفی کتاب تشنگان قدرت)
(پوسترمعرفی کتاب درخبرگزاریهای کشور )
(خلاصه برداری از کتاب تشنگان قدرت توسط سایت اثیر)

اسفند 1395
ش ی د س چ پ ج
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
آرشیو
موضوع بندی

رسانه هاوخبرگزاریها
(گوگل)
گویا
یاهو
پارسیک

کامپیوتر و نرم افزار
شرکت های بورسی
پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387
کارشناسان بی مسئولیت

کارشناسان بی مسئولیت

برخی از کارشناسان راهنمایی رانندگی یا کارشناسان تصادفات رانندگی افراد بی مسئولیتی هستند که با قضاوت عجولانه و احساسی که در نظریه های فنی صورت می دهند موجب جری شدن متخلفان می شوند چه آنها که نظریه در خصوص تصادف می دهند چه آنها که قبض جریمه برای مصرف دست خود می گیرند و چه آنها که شانس و موقعیت موتور گیری و توقیف اتومیبل می یابند از سر احساس مسئولیت اقدام نمی کنند و باد قدرت آنها را یکباره در بر می گیرد و بی آنکه مشاوری امین و ارشادکننده و اخطار دهنده ای دلسوز برای مردم و جامعه باشند شلاق جریمه کردن و متخلف خواندن را بر گرده افراد جامعه می زنند که زیان آن بیش از سود آن در عرصه ملی است و ای کاش جلو تخلفی را به وقت خود بگیرند که درس عبرت برای متخلف باشد نه اینکه طوری عمل نمایند که متحلف به جای متنبه شدن، مأمور عامل را عقده ای می خواند و این با اقتدار و آبروی نیروی انتظامی سازگار نیست .

همچنین در نظریه های فنی ، برخی کارشناسان تصادفات تآمل و تحقیق دفیق را کنار می گذارند و براساس اولین نظری که می شنوند و یا اولین نظری که در باره وقوع تصادف به آنان تحمیل می شود ویا تحویل می شود نظریه صادر می کنند و یکی را مقصر و دیگری را خسارت دیده می خوانند و اگر هم نظری به اشتباه بدهند گویی حکم ازلی صادر کرده اند که دیگر کسی قدرت تغییر آن را ندارد.

شورای بررسی تصادف نیز در تشکیلات راهنمایی و رانندگی وجود ندارد! مگر اینکه فرد مقصر یا معترض با پول خود دادگاهی تشکیل دهد که مثلا" رسیدگی نمایند اما در این نحو رسیدگی چه سود ...؟! که جز صرف پول هیچ عاید دیگری حاصل نمی گردد تا لااقل دل معترض آرام گیرد و یا قانع به تقصیر شود و شاید چنین شورایی چشم بسته تراز کارشناس اولیه تصادف بدون هیچ زحمتی نظریه اولیه تصادف را تایید نمایند و این یعنی هیچ و پوچ و زورگویی بی دادرس .

این درحالی است که برای نقد و بررسی و وارد کردن اشکال بر نظریه های فنی تصادف،اعتراض ها، داستان ها و ایراد هایی از سوی مردم ، بیمه ها و حتی خود مأموران تصادفات و یا راهنمایی و رانندگی وارد است  که شرح آنها جز مضحک خواندن برخی از نظریه های فنی تصادفات نیست که به لحاظ حفظ حرمت نیروی انتظامی و برخی نظریه های فنی قابل احترام ، از شرح چنین نمونه هایی خودداری می شود و تنها به صحبت یک مقام مسئول اکتفا می گردد که می گفت:با دادن یکی دو هزار تومان پول به یک سرباز و یا مأمور و دریافت نظر از او ، واقعیت منحرف می شود.

نسخه روزنامه خراسان


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 218376


Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها
وبلاگ راه میانه در پرشین بلاگ

خبرنگاری با 30 سال سابقه مطبوعاتی و 25سال سابقه در امور قانون کار و شوراهای اسلامی کارگری نویسنده کتاب تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت و بازنشسته نمونه سال 1385 در استان خراسان رضوی
شناسنامه کامل من...
شبکه های جهانی
(function (i, s, o, g, r, a, m) { i['GoogleAnalyticsObject'] = r; i[r] = i[r] || function () { (i[r].q = i[r].q || []).push(arguments) }, i[r].l = 1 * new Date(); a = s.createElement(o), m = s.getElementsByTagName(o)[0]; a.async = 1; a.src = g; m.parentNode.insertBefore(a, m) })(window, document, 'script', '//www.google-analytics.com/analytics.js', 'ga'); ga('create', 'UA-40870092-3', 'auto'); ga('send', 'pageview');