تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

کارشناسان بی مسئولیت

کارشناسان بی مسئولیت

برخی از کارشناسان راهنمایی رانندگی یا کارشناسان تصادفات رانندگی افراد بی مسئولیتی هستند که با قضاوت عجولانه و احساسی که در نظریه های فنی صورت می دهند موجب جری شدن متخلفان می شوند چه آنها که نظریه در خصوص تصادف می دهند چه آنها که قبض جریمه برای مصرف دست خود می گیرند و چه آنها که شانس و موقعیت موتور گیری و توقیف اتومیبل می یابند از سر احساس مسئولیت اقدام نمی کنند و باد قدرت آنها را یکباره در بر می گیرد و بی آنکه مشاوری امین و ارشادکننده و اخطار دهنده ای دلسوز برای مردم و جامعه باشند شلاق جریمه کردن و متخلف خواندن را بر گرده افراد جامعه می زنند که زیان آن بیش از سود آن در عرصه ملی است و ای کاش جلو تخلفی را به وقت خود بگیرند که درس عبرت برای متخلف باشد نه اینکه طوری عمل نمایند که متحلف به جای متنبه شدن، مأمور عامل را عقده ای می خواند و این با اقتدار و آبروی نیروی انتظامی سازگار نیست .

همچنین در نظریه های فنی ، برخی کارشناسان تصادفات تآمل و تحقیق دفیق را کنار می گذارند و براساس اولین نظری که می شنوند و یا اولین نظری که در باره وقوع تصادف به آنان تحمیل می شود ویا تحویل می شود نظریه صادر می کنند و یکی را مقصر و دیگری را خسارت دیده می خوانند و اگر هم نظری به اشتباه بدهند گویی حکم ازلی صادر کرده اند که دیگر کسی قدرت تغییر آن را ندارد.

شورای بررسی تصادف نیز در تشکیلات راهنمایی و رانندگی وجود ندارد! مگر اینکه فرد مقصر یا معترض با پول خود دادگاهی تشکیل دهد که مثلا" رسیدگی نمایند اما در این نحو رسیدگی چه سود ...؟! که جز صرف پول هیچ عاید دیگری حاصل نمی گردد تا لااقل دل معترض آرام گیرد و یا قانع به تقصیر شود و شاید چنین شورایی چشم بسته تراز کارشناس اولیه تصادف بدون هیچ زحمتی نظریه اولیه تصادف را تایید نمایند و این یعنی هیچ و پوچ و زورگویی بی دادرس .

این درحالی است که برای نقد و بررسی و وارد کردن اشکال بر نظریه های فنی تصادف،اعتراض ها، داستان ها و ایراد هایی از سوی مردم ، بیمه ها و حتی خود مأموران تصادفات و یا راهنمایی و رانندگی وارد است  که شرح آنها جز مضحک خواندن برخی از نظریه های فنی تصادفات نیست که به لحاظ حفظ حرمت نیروی انتظامی و برخی نظریه های فنی قابل احترام ، از شرح چنین نمونه هایی خودداری می شود و تنها به صحبت یک مقام مسئول اکتفا می گردد که می گفت:با دادن یکی دو هزار تومان پول به یک سرباز و یا مأمور و دریافت نظر از او ، واقعیت منحرف می شود.

نسخه روزنامه خراسان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد