تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

ضرورت کاهش قیمت اشتراکات آب ،برق، و گاز

ضرورت کاهش قیمت اشتراکات آب ،برق، و گاز

با اجرای طرح هدف مند کردن یارانه ها و گرانی مصرف انرژی در اماکن مسکونی، مردم به ناچار به دنبال تفکیک کنتور ها و شبکه های آب و برق و گاز در منازل خود هستند که این امر با دشواری های بسیاری ازجمله اجرای  تاسیسات جدید و نصب کنتورهای مجزا و خرید آبگرمکن های اضافه و سیم کشی ها و لوله کشی های ساختمان همراه است .

از این رو هزینه های بسیار سنگینی بر خانواده ها تحمیل می گردد و اکنون شرکت های آب ، برق ، و گاز همواره با ازدحام مشتری و متقاضی تفکیک و یا خرید کنتور جدید مواجه هستند و بسیاری از خانواده ها با علامت سئوال چه کنیم ؟ مواجه و سرگردان مانده اند و روز به روز نیز به ناچار بر تقاضاهایی از این دست در شرکت های خدماتی مذکور توسط مردم  افزوده می شود .

به طور مثال اگر تاکنون یک ساختمان دارای دو یا سه واحد مسکونی بوده و از یک کنتور آب و برق و یا گاز استفاده می شده است اکنون به دلیل گرانی انرژی و تصاعدی بودن محاسبات مصرف آنها، باید میلیون ها ریال بابت تفکیک کنتورها و اجرای تاسیسات ساختمان هزینه شود و این در حالی است که قیمت کنتورهای آب، برق و گاز بسیار زیاد است و پرداخت هزینه های اشتراکات مجدد نیز در توان مردم نیست و شرکت های مذکور قیمت های بسیار گزافی رابرای کنتور های جدید ازمردم طلب می نمایند و برای کنتور آب 320 هزار تا 500 هزار تومان ، و برای کنتور برق 340 هزار تومان و برای کنتور گاز 40 تا 70 هزار تومان می گیرند

بنا براین جا دارد به فوریت هر زودتر و به جهت پیشگیری از واکنش های اجتماعی ، دولت محترم و شرکت های مذکور فکری به حال مردم برداشته و هزینه های اشتراک آب ، برق و گاز را به شدت کاهش دهند .

آنچه مسلم است اینکه درآمدهای این شرکت ها با اجرای هدف مند کردن یارانه و صدور قبض های جدید و کمر شکن برای مردم ، به حدود 10 برابر افزایش می یابد که با این درآمد ها بایستی هزینه های اشتراکات آب ، برق و گاز به شدت کاهش و به یک دهم تا یک بیستم  تنزل یابد تا مردم به راحتی بتوانند برای واحد های مسکونی خود کنتورهای مجزا خریداری و نصب نمایند.

این انقلاب برای اسلام بوده است نه برای ایران ، نه برای کشور

( امام خمینی )

این انقلاب برای اسلام بوده است نه برای ایران ، نه برای کشور

این جمله گهر بارامام خمینی  امروز 12/11/89 ساعت 15/15 دقیقه عصر از کانال 3 تلویزیون پخش شد و ایشان این مطلب را در جمع عده ای از مسئولان نظام در سالهای اول پیروزی انقلاب بیان داشتند موضوعی که در اوایل انقلاب  محل بحث عده ای ازدولت مردان وقت بود و امام آب پاکی را روی دست بسیاری ریختند .

از منظر امام مملکت اسلامی ایران بایستی از کانال اسلام احیاء و آباد گردد و هر چه بیشتر اسلام تقویت شود ایران نیز تقویت خواهد شد و اولویت امام در رهبری انقلاب اسلامی ، تقویت اسلام و ظهور بیش از پیش مکتب معنوی اسلام بوده است تا بر این اساس پیشرفت و تعالی بشر و ایران نیز هموار گردد