تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تلفن های گویا و سرگردانی مردم

تلفن های گویا و سرگردانی مردم

نویسنده: ابراهیم ناظمی  چاپ شده در روزنامه خراسان مورخ سه‌شنبه 1391/04/20 شماره انتشار18163

استفاده از تلفن های گویا در اداره ها و سازمان ها ظاهرا'' ابزاری است برای فرار از مسئولیت اداری و دست به سرکردن مردم وفقط ایجاد درآمد برای شبکه مخابرات!

حتما شما خوانندگان عزیز هم بارها با اداره ها و سازمان های مختلف  تماس گرفته اید که منشی های تلفنی آن ها ،یا به اصطلاح تلفن های گویای آن ها مردم را سرکار می گذارند و به تشریح ارکان سازمان می پردازند و دست آخر هم افراد تماس گیرنده به هدفی که می خواهند نمی رسند و تماس با واحد مربوطه برقرار نمی شود و این روال همچنان تکرار و تکرار می شود تا این که به ناچار از هدف خود دست می کشید و باز ناچارازمراجعه به آن اداره و در نتیجه  ترددهای  شهری می شوید.

وقتی از سیستم برخی از این سازمان ها هم گلایه می کنیم کارکنان آن اداره ها هم گلایه را تایید می کنند و سیستم تلفن گویای مورد استفاده از شبکه اداری خود را به سخره می گیرند و این نشان می دهد که خود آنان هم می دانند که سیستم های تلفن گویا چقدر مردم را سرکار می گذارد و موجب سرگردانی و هزینه کرد برای مردم می شود،تنها سود این تماس های بی ثمر، نصیب مخابرات می شود، سیستمی که اگر اثبات شود که زائد و بیهوده است یا باید اصلاح ویا این که به طور کل جمع آوری گردد اما مدیران ادارات به این امر راضی نمی شوند .

این پدیده نوظهور امروزه متاسفانه با صدها اشکال ،چنان بر پیکر سازمان ها و اداره ها جا خوش کرده است که گویی پاسخ مردم فقط همین است که منشی های تلفن گویا به مردم می دهند و بس!

مدیران دستگاه ها خیال می کنند با این سیستم ها بزرگ ترین خدمت را به بشریت و مردم کرده اند و خودشان هم می دانند که سیستم های تلفن گویا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم مفید نیست بلکه برای رهایی از مطالبات مردم است و به جای این که یکی دو اپراتور بگذارند تا مردم را راهنمایی کنند با تلفن های گویا خود را از پاسخ گویی به مردم معاف می دارند و حتی به گلایه های مردم هم ترتیب اثر نمی دهند اگر بنا باشد چند اداره و سازمان را معرفی کنیم فراوان هستند از این قبیل در مشهد و تهران و دیگر شهرها.

در جامعه ای که این همه نیروی بیکار داریم چرا باید اداره ها از این دستگاه ها استفاده کنند که زبان آدمیزاد را نمی فهمند، وقتی یک مسئول در دفتر کارش سه منشی می گذارد چرا نباید برای سیستم اداری اش که صد یا بلکه ۵۰۰کارمند و صدها ارباب رجوع یا مشتری دارد، چند اپراتور را مشغول کار سازد.

انتظار این است که آقایان مسئول در اداره ها از این مهم غافل نشوند و راه چاره ای برای مردم بیندیشند و به جای این که مردم را با این سیستم ها بیازارند درصدد خدمتی به مردم شریف باشند چرا که به قول شاعر «عبادت به جز خدمت خلق نیست» و به قول ائمه اطهار، بزرگ ترین عبادت خدمت به خلق است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد