تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

انتخابات ورای گیری را به میان مردم غافل و ناآگاه نکشانید

انتخابات ورای گیری را به میان مردم غافل و ناآگاه نکشانید
انتخابات مختلف کشورباید بین کسانی برگزار شود که دارای انگیزه اند واهل مطالعه و صاحب نظر درمسائل سیاسی و اقتصادی واجتماعی و فرهنگی ولوبه انداره ناچیزباشند، بقیه مردم که به کار خویش مشغولند و گرفتاریهای آنان فقط درقوت زنده ماندن طی می شود نباید درانتخابات شرکت کنند که البته بسیاری ازاین افراد خود نیزبه این امر واقفند و می دانند که به اجبارو بنا به برخی تصورات اجتماعی شرکت می کنند چرا که این افراد سرنوشت کشوررابه انحراف می کشانند و حتی با ندانم کاریها زحمات صاحبان فکرواندیشه رانیزتحت تاثیر قرارمیدهند وسرنوشت خود را نیز دچار بحران و مشکلات فراوان تر اجتماعی می سازند وبا چنین رایی سرنوشت جامعه را نیز به مسیر نامطلوب هدایت می کنند ، لذا انتخابات باید بین افرادی برگزارشود که صاحب انگیزه باشند وازقدرت بینایی برای مطالعه و شنوایی برای شنیدن و درک کردن، وافراد محاسبه گربرای سنجیدن و افراد تحلیلگر برای اینکه به درک بهتری ازمسائل اشراف پیدا کنند برگزار شود.البته این سخن به معنی ممانعت ازشرکت افراد مختلف درانتخابات نیست.
می گویند: کانون های شناخت آدمی عقل ، دل و حس است ، اگراین سه خصوصیات در افراد باشد می توان روی آنها حساب بازکرد ، اما اگربا توجه به شنیدن ، دیدن و مطالعه کردن ،قدرت عقل ، دل وحس برانگیخته نشود که البته دربرخی ازسنین و دربرخی اشخاص برانگیخته نمی شود یا به اشتباه برانگیخته می شوداینها نباید درانتخابات شرکت نمایند که البته اجباری هم دراین امرنیست و کسی هم لازم نیست مانع رای دادن کسی بشود.
نقطه اتکاء این نوشتار آزآنجا آغازمی شود که 37 سال تجربه انتخابات پرهزینه را درکشور مد نظرقراردهیم و ملاحظه کنیم که حتی درهمین دوره اخیریعنی 7 اسفند ماه درتهران62 درصد واجدان شرایط و درمشهد 51 درصد واجدان شرایط درانتخابات شرکت نمودند ، پس می بینیم که با همه رقابت ها ، تفرقه اندازیها ، ازبین بردن برخی ارزشها، بروزتهمت ها و دروغ های کوچک و بزرگ و جدال ها و اختلاف افکنی ها و خودی و بیگانه خواندن ها ، در تهران 38 درصدمردم و در مشهد 49 درصد مردم یا واجدان شرایط درانتخابات شرکت نکردند!،
 نگوییم که شرکت کنندگان مهرمشروعیت زده اند که این پندارهم درست نیست اگر چنین باشد برای مهر مشروعیت باید حداقل 98 درصد مردم با (انگیزه) درانتخابات شرکت کنند ولواینکه نظرمخالف بدهند ، پس حالا هم که اینهمه تبلیغات ، وبگیرو ببند ها صورت گرفته است عدد شرکت کننده گان  باعث افتخارواعتبار ومسرت نیست ، تازه ازهمین میزان شرکت کننده باید 10 درصد را نیزکم کرد چرا که درهمه حوزه ها 10 درصد آراءباطل خوانده شده است و به یقین حدود 10 درصد دیگر نیز افرادی بوده اند که تنها به خاطرمهر خوردن شناسنامه و یا به تصورباطل قطع نشدن یارانه شان، درانتخابات شرکت کردند بنابراین باید به دنبال این باشیم تا درجهت برگزاری انتخاباتی سالم تربه معنی واقعی کلمه برویم و حتی با بهینه برگزاری کارانتخابات وصرفه جویی درهزینه ها ،بر کیفیت برگزاری انتخابات  بیفزائیم وازکمیت شرکت کنندگان نهراسیم ، تا درشمارش آراء نیزتقلب های متصوره پیش نیاید.

دولت و اقتصاد مقاومتی

[Forwarded from ناظمى ابراهیم]
دولت و اقتصاد مقاومتی
آیت ا.. علم ااهدی امام جمعه مشهد هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه که درروزنامه خراسان 23/12/94درج شده است بسیار در مورد نکوهش دولت و برنامه های اقتصادی و فرهنگی سخن رانده وازجمله پرسیده است دولت دردو سال گذشته درخصوص اقتصاد مقاومتی چه کرده است ؟!
من می خواهم به طور خلاصه بگویم که اگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در دستورکارو برنامه های دولت نبود که آلان باید اجناس و کالاهای مختلف تولیدی کشور، به سبک دولت های هشتم ونهم، نسبت به سال 92حداقل سیصد درصد گران می شد اما می بینیم که در مجموع کالاهای موجود در داخل کشور در طی 2 سال گذشته کمتراز8 تا 10 در صد گران شده و بلکه در بسیاری از اقلام به همین میزان نیز کاهش یافته است . نرخ هر نوع کالایی را دربازار با دو سال قبل مقایسه کنید همین روند به شما ثابت ثابت خواهد شد که البته به شما ثابت هست چون درهمین جامعه زندگی می کنید و اگرمصارف انرژی هم گران شده برنامه مجلس و قانون های مصوب بوده است و همه مردم هم شاهد این ثبات در  قیمت ها هستند.
آیا آرامشی که در اقتصاد طی دو سال گذشته بوحود آمده است جای قدردانی ندارد؟! جناب امام جمعه محترم حرف های بی حساب زدن و براحساسات مردم سوار شدن درمنبرنمازجمعه صواب نیست .
اگر کارهای سنجیده  اقتصادی دولت بویژه اقتصاد مقاومتی درکشورنبود که بی ثباتی نرخ ها مانند 8ساله دولت سابق سر به فلک می کشید.

نقل یک خاطره درس آموز از آیت ا..هاشمی رفسنجانی

نقل یک خاطره درس آموز از آیت ا..هاشمی رفسنجانی 

به یاد دارم در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی آستانقدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع)واقع در بست بالا  به تاریخ 22/1/1374 آیت ا.. هاشمی رفسنجانی ریاست جمهور وقت برای افتتاح این مرکز دعوت شده بود و سخنران اصلی این کتابخانه بزرگ و مجهز و بی نظیر بود و هنوز 2 سال از دوره  8 ساله ریاست جمهوری جناب آقای هاشمی رفسنجانی باقی مانده بود که ایشان مهمان اصلی مراسم افتتاح بود.

آیت ا.. هاشمی رفسنجانی در این مراسم که اوضاع و التهابات سیاسی کشورحرف وحدیث های فراوانی داشت و خیلی از ساسیون مردم را غافل می پنداشتند و سعی در فریب مردم داشتند و هرحرفی را دوست داشتند می گفتند . اظهار داشت : ( نقل به مظمون) " نباید چیزی را از این مردم پنهان کنیم بلاخره مردم همه چیز را می فهمند و از منظر مردم هیچ جیز پنهان نمی ماند و مردم را نباید دست کم بگیریم چرا که این مردم صاحب مملکت هستند و بلاخره مردم دیر یا زود ازهمه چیز آگاه می شوند " .
این سخن زیبای آقای هاشمی رفسنجانی در آن زمان پاسخ به یک سری تحولات آن دوره بود که جناج چپ و جناح راست با یکدیگر رقابت داشتند.و من که خبرنگاراین مراسم بودم این سخن روز و مهم از ایشان را هیچ وقت خاطره ام پاک نکردم .
یادآوری :
ساختمان قدیمی کتابخانه آستانقدس رضوی که گنجایش موزه و کتابخانه را نداشت، و بعد از انقلاب تعداد کتب خطی و چاپی آن چند برابر شده یود و مراجعان و مطالعه کنندگان هم بسیار زیاد شده بودند و جوابگوی نیازها نبود. توسط تولیت عظمای آستان قدس جناب آیت ا.. واعظ طبسی تجدید بنا شد   این ساختمان بزرگ و مجلل که یکی از شاهکارهای معماری و تلفیقی از معماری سنتی و جدید می باشد، از نیمه دوم سال 1373 شمسی مورد بهره برداری قرار گرفت و در سالروز میلاد مسعود امام هشتم علیه السلام در تاریخ 22/1/1374 طی مراسم باشکوهی با حضور ریاست محترم وقت جمهوری اسلامی ایران و جمع کثیری از شخصیت های بلند پایه سیاسی و فرهنگی و پژوهشگران و کتابداران گشایش یافت و مهندس رضا دیشیدی طراح وناظر اجرایی این ساختمان عظیم بود