تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

حقوق های نامتعارف و ظالمانه از بیت المال

حقوق های نامتعارف و ظالمانه از بیت المال

روسای قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخوانند...

انگیزه سوء استفاده و برداشت حقوق های نامتعارف درادارات و سازمانهای دولتی باید از بینان کنده شود

مدیران توانمندی هستند که با حقوق های کمتر، عاشق خدمت بهتربه نظام اسلامی هستند

طی دوسه دهه گذشته همیشه به این حقوق ها اعتراض بوده ، اما کمتر کسی توجه داشته است

حقوق های نا متعارف بنیاد نظام اسلامی کشور، جامعه ، خانواده ، انسانیت ، وعدالت را مورد حمله قرارداده است.

 اینکه می گویم نا متعارف ، نه ازآن جهت است که حقوق های چند ده میلیونی را متعارف بخوانیم ، بلکه ازآن جهت که حقوق بالای 4 میلیون تومان برای مدیران میانی وحقوق های 5 تا 6 میلیون تومان برای مدیران عالی ( وزرا و نمایندگان مجلس ومدیران ترازاول سازمانها و نهادها از(سرشان) هم زیاداست،مگرحقوق پایه ویاحقوق حداقل یک کارمند ویاکارگرتحت امروفشارهای جورواجورچقدراست ؟! خوب ، دربدترین حالت وظالمانه ترین حالت وسوءاستفاده ترین حالت و زورمندانه ترین حالت این است که حقوق این افراد حداکثر4 برابریک کارمند عادی و کارگر زحمت کش کارخانه و کارگاه تولیدی وخدماتی باشد نه بیشتر؟!بگذریم ازاینکه این مدیران آن قدرردیف های من درآوری برای لیست حقوقی خود تعریف می کنند که این مزایا ازاصل حقوق آنان هم بالاتر میزند، چرا ؟؟؟ البته اینکه دولت و مجلس تفاوت کف وسقف حقوق ها را 7 برابر تعیین نمایند هم درست نیست، و تازه سایرردیف های حقوقی نیزباید درهمین قالب حقوق ،گنجانده شود تا سقف ،نه مجزای ازآن ،!!

اجحاف و ظلم و تجاوز به بیت المال عمومی و تهدید منافع ملت و فشار به مردم در خریدها و خدمات جامعه، ظلمی است آشکاروعیان و ناشی از همین حقوق های بی حساب.

قبل ازانقلاب درمنابرمی گفتند همه مردم جامعه باید ازحقوق و امتیازمساوی برخوردار باشند،اما الان مردم وشایستگی آنان را به هزاران سطح تعریف می کنند وحتی مخالفان عقاید خود را نیزسرکوب و ازحقوق طبیعی محروم می کنند.

سالوادور آلنده رهبر شیلی می گوید:

 آنان که برای خود حق قائل می شوند وبرای مردم حد، قصد خیانت دارند

 آنان که برا ی مردم حق قائل می شنوند وبرای خود حد، قصد خدمت دارند

دریک کلام اگر بخواهیم مسئولیت ها را بر اساس علم ، اگاهی، عشق به کاروتوانمندی و تخصص مدیران تقسیم کنیم افراد فراوانی هستند که با حقوق های کمتر ازاینها، می توانند درمسئولیت های اجرایی خدمت کنند ، منتها الان بیش از90درصد پست ها درکشوربراساس رابطه خویشاوندی ، رابطه آشنایی، و رابطه همدستی و هم کاسگی تقسیم می شود.

 

در اکثر پست ها و مسئولیت ها ،مدیران شایستگی کافی را ندارند اما از یک پیمان همدستی و رابطه بخورو ببربرخوردارند، البته این وضعیت متعلق به حال نیست بلکه ازیکی دو دهه گذشته این رویه درمملکت رشد بیشتری یافته است والبته ریشه 30 ساله هم دارد و حقوق ها و پاداش های میلیونی برداشته می شده است ، اما نه تا این حد امروزی، که البته رفته رفته اوج گرفته و تخم مرغ دزد شتر دزد شده است، به گونه ای که سهم انگیزه درکسب شغل و موقعیت ،محرم بودن، داشتن پنگال های پهن تربرای به یغما بردن ازخزانه وصندوق های عمومی وانگیزه های زدوبند درافراد برای هوای هم را داشتن وچشم پوشی کردن از سوء استفاده ها بوده است و اینکه در چنین فضایی افراد می گویند آگر به ما هم سهمی برسد بگذار دیگری هم ببرد واین است که افراد به چپاول یکدیگر رضایت می دهند چون به نوعی شریک برداشتن حقوق های بیشتر برای یکدیگرمی شوند و موضوع برایشان توجیه پذیرمی گردد و کسی به دزدی و تجاوزازبیت المال نمی اندیشد.

سخن کوتاه: اگرسیستم حقوق بخواهد درکشوردرست شود باید گلوی سه رده از5 رده مدیران و کارکنان اداری فشار داده شود ، چه اینکه البته این اجحاف ها وسرکیسه کردن های مردم به همه رده های ضعیف جامعه سرایت کرده و تاروپود سطوح بسیار بسیار پائین جامعه را نیزگرفته است که نمونه اش شرکت های سهامی ، شرکت های خدماتی ، سامانه های اینترنتی و تلفن همراه و قرعه کشی های مختلف بازار فروش کالا وخدمات است و...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد