تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

نقل یک خاطره درس آموز از آیت ا..هاشمی رفسنجانی

نقل یک خاطره درس آموز از آیت ا..هاشمی رفسنجانی 

به یاد دارم در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی آستانقدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع)واقع در بست بالا  به تاریخ 22/1/1374 آیت ا.. هاشمی رفسنجانی ریاست جمهور وقت برای افتتاح این مرکز دعوت شده بود و سخنران اصلی این کتابخانه بزرگ و مجهز و بی نظیر بود و هنوز 2 سال از دوره  8 ساله ریاست جمهوری جناب آقای هاشمی رفسنجانی باقی مانده بود که ایشان مهمان اصلی مراسم افتتاح بود.

آیت ا.. هاشمی رفسنجانی در این مراسم که اوضاع و التهابات سیاسی کشورحرف وحدیث های فراوانی داشت و خیلی از ساسیون مردم را غافل می پنداشتند و سعی در فریب مردم داشتند و هرحرفی را دوست داشتند می گفتند . اظهار داشت : ( نقل به مظمون) " نباید چیزی را از این مردم پنهان کنیم بلاخره مردم همه چیز را می فهمند و از منظر مردم هیچ جیز پنهان نمی ماند و مردم را نباید دست کم بگیریم چرا که این مردم صاحب مملکت هستند و بلاخره مردم دیر یا زود ازهمه چیز آگاه می شوند " .
این سخن زیبای آقای هاشمی رفسنجانی در آن زمان پاسخ به یک سری تحولات آن دوره بود که جناج چپ و جناح راست با یکدیگر رقابت داشتند.و من که خبرنگاراین مراسم بودم این سخن روز و مهم از ایشان را هیچ وقت خاطره ام پاک نکردم .
یادآوری :
ساختمان قدیمی کتابخانه آستانقدس رضوی که گنجایش موزه و کتابخانه را نداشت، و بعد از انقلاب تعداد کتب خطی و چاپی آن چند برابر شده یود و مراجعان و مطالعه کنندگان هم بسیار زیاد شده بودند و جوابگوی نیازها نبود. توسط تولیت عظمای آستان قدس جناب آیت ا.. واعظ طبسی تجدید بنا شد   این ساختمان بزرگ و مجلل که یکی از شاهکارهای معماری و تلفیقی از معماری سنتی و جدید می باشد، از نیمه دوم سال 1373 شمسی مورد بهره برداری قرار گرفت و در سالروز میلاد مسعود امام هشتم علیه السلام در تاریخ 22/1/1374 طی مراسم باشکوهی با حضور ریاست محترم وقت جمهوری اسلامی ایران و جمع کثیری از شخصیت های بلند پایه سیاسی و فرهنگی و پژوهشگران و کتابداران گشایش یافت و مهندس رضا دیشیدی طراح وناظر اجرایی این ساختمان عظیم بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد