تکریم ارباب رجوع

تکریم ارباب رجوع

تکریم ارباب رجوع در بسیاری از سازمانها و تشکل های اداری و اجرایی کشور تنها به یک شعار تبدیل شده است و نه تنها ساز و کارهای این امر فراهم نگردیده بلکه حتی شعار کلامی آن نیز گاهی با زیان تمسخر از سوی مردم عنوان می گردد .

در بسیاری از سازمان ها و تشکل ها که با ارباب رجوع سر و کار دارند نه تنها تکریم صورت نمی گیرد بلکه قوانین جبری و برخورد های سلیقه ای و فعالیت های انتفاعی به گونه ای انجام می شود که گویی مردم بازیچه اند برای سرگردان شدن و از کار افتادن ،و به التماس افتادن و تحقیر گردیدن .

به همین دلیل است که، بارها در میان مردم شنیده ام که برخی از آنها از مراجعه به ادارات و سازمان ها اکراه دارند و می گویند اگر ناچار نشویم خودمان را با سازمان ها و قوانین جبری و سلیقه ای آنان مواجه نمی کنیم.

بسیاری از مردم براین عقیده اند که در مراجعه به سازمان ها و تشکل ها ی کشور فقط آسیب روحی می بینند و به اجبار پول های بی حساب از آنان دریافت می شود و دستگاههایی که تا چند دهه قبل رایگان به مردم خدمت می دادند امروزه به بهانه های متعدد از مردم وجوهات می گیرند .

 

تکریم ارباب رجوع  در بیمه ایران نمونه است .

اما رفتار ها و بر خورد های خوب را امروزه باید بسیاری از کارکنان سازمان ها و دستگاههای کشور از مجموعه کارکنان تشکیلاتی مانند بیمه ایران بیاموزند من سالهاست که برای بیمه کردن خودرو ام به بیمه ایران مراجعه می کنم و هنوز کسی را نیافتم که در این تشکیلات برخورد نابجا ، غیرمنطقی و قهر آمیزبا ارباب رجوع داشته باشد و یا از سر منت بخواهد جواب مشتری را بدهد ویا با زبان جبر سخن بگوید .

احترام به ارباب رجوع در بیمه ایران در سطح کشور نمونه است و در کمتر جایی چنین نحوه تکریمی یافت می شود.و آنچه سبب شد این متن را بنویسم رفتار های متفاوت و در خور تقدیر کارکنان محترم بیمه ایران با سایر دستگاهها است که مشابه آن درکمتر جایی  یافت میشود .و اگر با دید منطقی به مجموعه مسائل بنگریم در خواهیم یافت که انصافا" با احترام ویژه ای با مردم رفتار می نمایند.