تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

آدم کشی در مرام مسلمانی محکوم یا مجاز ؟

آدم کشی در مرام مسلمانی

 محکوم یا مجاز ؟


به نام خدای هستی آفرین

                       

اگر در عزای امام حسین به سر و سینه میزنیم یعنی این که قتل و جنایت و هر عمل شنیع را در مرام انسانی شدیدا محکوم کنیم. هیچ ظلمی را نپذیریم. هیچ جنایتی را مرتکب نشویم .با هر نوع قتل نفس مخالفت کنیم.

( تازه قتل امام حسین  آشکار و رو در رو بوده است که به شهادت انجامیده ) قتل مخفی و ناگهانی مجازات سنگین‌تری دارد و اگر به هر سببی قتلی رخ دهد بایدعامل آن قصاص شود و آدمکشی از نگاه شیعه باید محکوم ۱۰۰ درصد باشد و آنچه از نوع قتل نفس باشد فقط در قالب قصاص انجام شود.

خداوند به بنده اش وقتی نفس می‌دهد از کسی اجازه نمی گیرد و حتی خداوند در قرآن پیامبرش را از مواخذه بنده اش نهی میکند و میگوید تو حق مواخذه بنده مرا نداری و عقوبت و مجازات او را به خودم (خدا) بسپار ( آیه ۴۸ سوره احزاب ) و اصرار به بردن بنده اش به بهشت را ندارد. وخداوند هدایت بنده اش را خودش به عهده دارد ( آیه ۵۶ سوره قصص )

بنا براین هیچ بنی بشری در مرام مسلمانی نباید موجب قتل و کشتار بندگان خدا شود.

تنها چیزی که در اسلام رحمانی مشروع شمرده می‌شود قصاص است یعنی اگر کسی اقدام به کشتن فردی کرد باید به همان صورت قصاص شود در غیر این صورت قتل نفس به هر بهانه یا با هر اسمی جنایت شمرده می شود.

وقتی سخن سعید قاسمی را در ویدئو شنیدم و روزنامه آرمان آنرا نقل کرده و شعار «ان ربک لب الاستخر » را میخوانم که میگوید خدای ما همان خدایی است که لب استخر خفت گیری میکند. از مسلمان بودن خود خجالت می کشم.

.

اخیراً مطلبی از آیت الله سید محمد سعید حکیم«؟» انتشار یافته است که گفته‌است : مجازات مرتد در این دنیا وظیفه ما نیست ...

این مطلب نشان از درک صحیح و عالمانه ی ایشان از مقتضیات زمان و پیشرفت روزافزون علوم و اندیشه های بشری دارد . (ابراهیم ناظمی) 

☘️ @sedaye_etedal