تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

آیا مجلس شورای اسلامی عصاره ملت است؟

آیا مجلس « عصاره » ملت است؟؟

ابراهیم ناظمی، روزنامه نگار:
شماره ۱۱۳  انتشار ۹۸/۱۱/۲۰
آیا مجلس شورای اسلامی «عصاره» ملت است؟ نماینده مجلس باید چه نسبتی از آرا واجدان شرایط را در هر دوره کسب کند تا بتواند جمعیت چند میلیونی را نمایندگی کند و عصاره ملت به حساب آید؟
نماینده‌ای که چند هزار رای داشته باشد آیا می تواند «عصاره » ملت به حساب آید؟
نماینده مجلس باید اسطوره باشد، نماینده مجلس باید عصاره ملت باشد، و از طریق باور مردم ، به سوی نمایندگی مجلس هدایت شود.
نماینده مردم باید دست توانایی در قانونگذاری داشته باشد.
طبق فرمایش حضرت امام خمینی( ره) ،نمایندگان باید عصاره ملت باشند مفهوم عصاره برای همه روشن است که به فرمایش مقام معظم رهبری هم نماینده ملت باید قوی، کاردان، شجاع و کارشناس امور باشد،
این نماینده هایی که الان مطرح هستند می گویند؛ ما برای خدمت میرویم !
در حالی که خدمت مال دیگران است و اینها باید برای « تغییر »بروند.
اینها باید برای اصلاح امور وحل مشکلات جامعه و رفع دغدغه‌های مردم و آسان سازی زندگی آنها بروند و تلاش در قانون گذاری داشته باشند.
در حالی که برآورد ها این است که اکنون افراد مطرح در عرصه انتخابات، در دوره نمایندگی، کوچک تر از آن می شوند که اکنون در عرصه های اجتماعی حضور دارند
به واقع کسانی که نمایندگی مردم را می پذیرند باید سالها در سنگر های اجرایی و خدماتی و قانون شناسی تجربه کسب کرده باشند و مسائل کشوری را بشناسند و در مرحله اولا، حقوق دان و قانون شناس باشند
نماینده مجلس باید کسی باشد که تحت تاثیر تعارض منافع قرار نگیرد یعنی بر حسب شغل خود بین منافع شخصی و منافع عمومی و حقوق ملت، در تعارض نباشد.
متاسفانه آنچه اکنون مشاهده می شود با تمام اغماض ها و اقناع ها، طبق گزارش وزارت کشور، از دویست حوزه انتخاباتی، رقابت در ۷۰ حوزه، بین افراد پدید نمی آید و این که، این افراد از چه سطح واز چه وزن سیاسی و اجتماعی و کارشناسی برخوردار باشند خود مسئله ای است.
کسانی که اکنون در عرصه انتخابات مجلس حضور دارند حتی از توانایی معرفی خود و تبلیغات ضروری هم برخوردار نیستند پس چگونه مردم باید آنها را بشناسند

انتخاب کردن هم بسیار مهم و موثر است اگر عصاره ای باشد انتخاب ممکن ترو شفاف تر است و اگر نباشد، مردم هم در انتخاب نیز متحیر می مانند که به چه کسی رای دهند و نسبت عصاره را، به چه کسی بدهند؟ در حالی که مجلس باید از عصاره ها پر شود نه از آدمهای کم وزن و بی خرد.
هر آدم ناقابل ، که ازجنس کار و نمایندگی مجلس نباشد نمی‌تواند نمایند گی مردم در مجلس شورای اسلامی را به عهده بگیرد و بدون هیچ تجربه و مقدمه و سنخیتی وارد مجلس شود.