تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

# موشک پرانی به سوی اسرائیل #

✅ زدی ضربتی، ضربتی نوش کن

# موشک پرانی به سوی اسرائیل #
ابراهیم ناظمی خبرنگار:
شماره۵۵۴- ۲۷/۱/۱۴۰۳
این بیت شعر می‌گوید: اگر ضربتی زدی، ضربتی بخور،اگر ضربه‌ها زدی باید ضربه‌ها را بخوری. اسرائیل طی ۱۹۰ روز گذشته حدود ۳۴ هزار تن از مردم بی‌گناه غزه را به شهادت رسانده است،۱۲ هزار تن مفقود هستند حدود ۸۵ هزارنفرمعلول و مجروح گردیدند و صدها تن آواره شدند. و طی این مدت سیمای جمهوری اسلامی ایران "روزانه" میلیاردها تومان صرف تبلیغات و ارائه گزارش‌های مختلف ازغزه و فلسطین و لبنان کرده و از وقت و سرمایه ملت ایران هم زده تا به هر جهت طرفداری اعراب فلسطینی و لبنانی را کرده باشد! که در یک نگاه کلی و تاریخی هیچ منفعتی هم برای ملت ایران و سرزمین ایران نداشته و ندارد و حتی اعتقادات آنها در بسیاری از موارد ضد ایرانی و ضد شیعه‌گری ایرانیان است و این‌ها یک وجه موضوع است، موضوع دیگر اینکه اسرائیل طی این مدت تنها شش عملیات نظامی علیه سران نظامی ما یعنی سرداران سپاه انجام داده و ۱۸ تن را کشته است که درآخرین این عملیات، به سفارت ایران در دمشق حمله کرده که طی آن ۱۴ تن که ۶ تن آنان مستشاران نظامی سپاه پاسداران بودند به شهادت رسیدند.
سفارت ایران در دمشق نیز ویران شده که وزیر امور خارجه ما آقای امیر عبداللهیان برای افتتاح مکان دیگری به عنوان کنسولگری ایران به دمشق رفته بود که اتفاقاً با بی‌محلی مقامات سوریه مواجه شد و از وی استقبال رسمی برای ورود به دمشق هم به عمل نیامد.
با این حال در این بحران‌ها که طی مدت فوق الذکر عزت و اقتدار ایران به شدت آسیب دیده و ۱۸ افسر سپاه پاسداران به شهادت رسیده‌اند و به کنسولگری ایران در سوریه هم حمله شده ما خواستیم اقتدارسیاسی و نظامی خودمان را به اسرائیل آمریکا و کشورهای منطقه نشان دهید،آمدیم با خرج کرد ۲۵۰ فروند موشک و پهپاد یا بیشتر که آمار چندگانه و نامعلوم هم دارد وهزینه‌های ترلیاردی دارد به سرزمین اسرائیل حمله کردیم، آنقدراز خود تعریفی داریم که نمی‌شود پای تلویزیون اخبار مرتبط را گوش کرد وبه قول آن آخوند عفت کلام داشت ! دراین میان تازه مردم و رسانه‌ها هم تهدید می‌شوند که اگر افراد غیر از اینکه ما می‌گوییم (حملات موفقیت آمیز موشکی ) بگویند و امنیت روانی جامعه را مختل سازند و یا مطالبی به زعم آنها کذب منتشر نمایند با آنان برخورد خواهد شد.
واقعاً آیا اینها تصور می‌کنند افکارعمومی به آنچه سیمای جمهوری اسلامی ایران به خرد مردم می‌دهد قانع می‌شوند یا اینکه از سایر رسانه‌ها هم مطالبی می‌شنود و خواهند شنید که ممکن است به قضاوتی دیگر برسند.
وقتی خبر می‌رسد که در پی حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل تنها یک دختر بچه بادیه نشین آن هم با قطعه‌ای از موشک سامانه دفاع موشکی اسرائیل صدمه دیده وبه سرامینه الحسونی ۷ ساله اصابت کرده است و مجروح و مصدوم شده هیچ فرد دیگری در این عملیات تلافی جویانه آسیب ندیده اسم این عملیات را چه باید گذاشت؟
آیا جا ندارد که بپرسیم خُب شما با خرج کرد ۲۵۰ موشک و تنها در چند ساعت از یک شب این همه شلیک کرده و روانه آسمان اسرائیل نمودید چه حاصل آمده است؟ و این همه هزینه کرد برای چه اتفاق افتاده است !؟ 
آیا در این مرحله آزمایشی، نمی‌توانستید ۵ یا ۱۰ موشک حداکثر بزنید تا متعاقباً آن نتایج را ببینید و چه لزومی به شلیک این همه موشک بوده است.
آیا صرف اینکه برد موشک‌ها را آزمایش کرده باشید می تواند سایر اهداف نظامی و سیاسی را پاسخ بگوید و اقتدار ایران را بازیابی کرده باشد؟
البته همینکه تلفات را هم باعث نشدیم امتیازی است که مانع پاسخگویی از سوی اسرائیل می شود و تقابل را پایان است.
این اقدام اگرچه آزمایش موشکی ایران هم بود اما تست گنبد آهنی اسرائیل و هماهنگی تاکتیکی کشورهای غربی و عربی با این کشور هم نمایان شد.
لذا دل ملت آسیب دیده ایران، فلسطین، لبنان، سوریه که ده‌ها کشته و میلیاردها دلار خسارت دیده‌اند با  این آتش بازی آرام نمی‌گیرد و اصلاً در کلام دیگر باید عنوان کرد که ایران را چه به این همه هزینه کرد و کار و فعالیت و تبلیغات برای فلسطین که به دور از هر حُسن و امتیازی برای ایران و ملت ایران است ودفاع از فلسطین، یک تابوی مصیبت بار برای ایران شده است و سئوال دیگراینکه، این قیمومیت را برای دفاع از فلسطین و یا مردم آن که گوشت قربانی هستند چه کسانی و چه نهادی به ایران و مسئولان ایران سپرده است که در نهایت هم، به لحاظ تاریخی، ایران شریک این همه خونریزی و نزاع جهانی خوانده  خواهد شد.

https://t.me/abrahim2441
به بنیاد فکری نوآوران بپیوندید