تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

شکست اولین مناظره انتخاباتی


ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:

شماره ۵۱۵
سیمای جمهوری اسلامی ایران به خود زحمت داد و در اولین قدم از انتخابات و به دنبال سخنان اخیر مقام رهبری در سوم دی ماه، مناظره‌ای ترتیب داد، در شبکه خبر بین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و محسن هاشمی رفسنجانی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمت الله.
در این مناظره قرار بود پیرامون انتخابات صحبت شود.
صرف نظر از اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران هیچ اطلاع رسانی هم قبلا درباره برگزاری این مناظره نکرده بود و در عین حال، برگزاری مناظره تعجب بینندگان سیما را برانگیخت و هر کس پیش خود فکر کرد که چطور سیما به خود قبولانده که بین دو تیغه قیچی سیاسی یعنی افراد فوق الذکر مناظره برگزار کند.
با این حال مناظره مقارن ساعت ۲۲ شب یکشنبه سوم دی ماه برگزار شد و حتی بسیاری از بینندگان را مشتاق کرد که آن را ببینند اما در سوالات اولیه،  مجری برنامه سعی کرد اعصاب محسن هاشمی را به هم بریزد و او را بایکوت کند ولی محسن هاشمی که اتفاقاً با حوصله تمام و منطق گفتگو و با پیشگیری از انحراف موضوع مناظره و مصاحبه پیرامون انتخابات پیش می‌رفت صدا و سیما را ناچار از قطع و حذف مناظره کرد و با یک دروغ که ادامه برنامه را در شبکه دو مشاهده کنید مردم و بینندگان را سر کار گذاشت و از ادامه پخش مناظره صرف نظر نمود !!
در این مناظره ابتدا حسین شریعتمداری شروع به سخن گفتن کرد و در همان ابتدای سخنانش و در سکوت محسن هاشمی رفسنجانی تکه کلام های از آیت الله هاشمی رحمت الله و دکتر روحانی و جهانگیری بیان کرد که اصلاً در مسیر هدف مناظره برای انتخابات پیش رو نبود و محسن هاشمی هم با اینکه سعی می‌کرد اصل مناظره را به مسیر انتخابات برگرداند اما با طرح مسائل نامربوط از سوی شریعتمداری مسیر مناظره کمتر از۱۵ دقیقه‌ای به انحراف رفت.
در این میان محسن هاشمی مطالبی در خصوص عملکرد شورای نگهبان بیان کرد و گفت: این شورا به گونه‌ای عمل می‌کند که انتخابات فقط جنبه زینتی داشته باشد و برای رأی اکثریت هدف گذاری نمی‌کند و مشروعیت را با مقبولیت که آن هم به پسند خودشان باشد دنبال می‌نمایند.
حسین شریعتمداری نیز با مثال‌هایی گفت: طریق کار شورای نگهبان را که ما در کشور داریم در همه کشورها وجود دارد و نمونه هایی را برشمرد و منتسب نمود به برخی از کشورها که در آن کشورها هم رأی مردم ملاک عمل نیست و آخرین تصمیم ها با حاکمیت است !!
با این وصف باید پرسید سیمای جمهوری اسلامی که تماماً زیر نظر شورای نظارتی منصوب از سوی مقام رهبریست چرا نتوانست حتی یک روز و حتی با یک برنامه توصیه‌های سوم دی ماه ۱۴۰۲ آیت‌الله خامنه‌ای را عملی سازد این نشان می‌دهد که جناح حاکم همیشه می‌خواهد خارج از قواعد حقوقی و سیاسی به بازی خود ادامه دهد و به قول سید محمد خاتمی در درون نظام براندازی دنبال می‌شود و انگ آن را به منتقدان و معترضان داخلی و خارجی می‌چسبانند.
ناگفته نماند که آنچه امروز در میان مردم مطرح است اینکه مردم از پرداختن به موضوع انتخابات به شدت پرهیز می‌کنند و می گویند ما امسال انتخابات نداریم !!
حتی در باره همین مناظره با هریک از افراد صاحب نام تماس گرفتم تا نظر آنان  را جویا شوم همه به اتفاق گفتند ندیدیم و تلویزیون نگاه نمی کنیم !!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد