تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

شهید سازی و اعتقاد ابزاری

از اخبار و گزارش ها و صفحات روزنامه هاو نیز دیدارها چنین برمی آید که عده ای در این کشور ، قصدشان فقط تخریب ایران و نابودی این سرزمین و منابع انسانی و در یک کلام ایجاد نفاق و خونریزی است.برای این افراد جان انسانها ارزانترین کالا است حتی می گویند اگر این نظام نباشد موشک هایی را که ساختیم روی شهرها می ریزیم، (یامین پور) اینها شعار ایران سر می‌دهند اما ایران را به سمت ویرانی می برند و همواره به بازار گشایی شهید و شهادت فکر می کنند و ارزشها، حرمتها و محبوبیت ها را به نفع خود مصرف مینمایند به هنرمندان و مسئولان توصیه می کنند، در مقوله شهید و شهادت مطلب بنویسند و یاد و پیام شهدا را زنده بدارند، خُب این ها لازم و ضروری است اما شهادت و یاد شهیدان که فقط شادمانی ندارد،تاثر هم دارد، جانسوزی هم دارد، کسب هر روزه آقایان هم نباید باشد، برخی از اینکه شهرهای کشور پر از عکس شهداء است به خود می بالند وافتخار می کنند و این را مکرر در سخنرانی هایشان گفته آند و به آن فخر می ورزند (دیدار با دست اندرکاران کنگره شهداء قم ۱۴۰۱/۸/۲۶ ) که توصیه موکد شد که درباره شهدا و یاد شهدا فیلم و داستان بسازید.
می گویند این کسانی که شهید می شوند برای ایران آزاد و انقلاب است و اینکه وارد هر شهر می شویم و عکسهای شهدا بر درو دیوارها و خیابانها و مساجد و محلات خودنمایی می کند افتخار است !! می پرسیم مگر ایران آزاد نیست ؟! یعنی هنوز باید برای آزادی ایران شهید بدهیم ؟!
ریخته شدن خون یک نفر آنقدر اهمیت دارد که کلام وحی و قرآن کریم چنین فرموده است: «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً».
میگویند شهیدان را پاس بدارید و همواره درباره آنها کتاب بنویسید و تاریخ را پر کنید از ذکر شهدا، یاد شهدا و گرامیداشت خانواده شهیدان و بیان پیام شهیدان، می گویند به مقوله شهید و شهادت زیاد بپردازید، می گویند: جنگ یک گنج است ! خُب که چه، هرجا پا می گذاریم خون شهید است و یا با عکس و نام شهدا مواجه ایم، اما روی که بر میگردانیم انباشتی از امور انحرافی از اهداف شهیدان می بینیم آیا این افتخاراست که فرزندان ایران چنین قربانی شوند؟ البته شاید برای حاکمان افتخار باشد،اما برای ملت( نابودی) است ،از همین روست که عمده‌ای از اخبار و گزارش ها و برنامه های سیمای جمهوری اسلامی ایران همواره پیرامون شهید و شهادت است به طوری که حال انسان را دگرگون می سازد، و هیچ بخش خبری سیما از اخبار پیرامون تشییع و یاد شهیدان خالی نیست !!! حال باید پرسید این درختی که شما بنا کردید کی می خواهد از خون شهید سیر شود و به میوه دهی برسد که جامعه را به آرامش و رفاه و آزادی برگرداند.
ملت می‌داند شماها دنبال سوریه سازی، افغانستان سازی ،لبنان سازی و فلسطین سازی ایران هستید تا در سایه این التهابات و شهید سازی ها و جنگ ها و نزاع ها و درگیری ها و دشمن سازی ها،بنیان ایران را بسوزانید و چند روز بر دوام و بقای خود بیفزائید، هر چند همین کشور ها نیز از آبشخور ایران تغذیه می شوند، حال چگونه می شود این افراد خود را ایرانی و مدافع حقوق ایرانیان بدانند!
می گویند؛ جنگ یک گنج است گنج برای که، جوانان مردم تلف شوند،خانواده ها بی‌سرپرست شوند و یتیم و فقیر در کشور زیاد شود غریبی، بی کسی، آوارگی، افسردگی همه گیر شود و نسل های گذشته و آینده، بی خانمان شوند و امید به زندگی و آینده نداشته باشند که چه بشود؟ و چه کسانی سود ببرند؟ به چه قیمتی ؟ بجای اینکه به سازندگی و بهبود اوضاع کشور و مردم و پیشگیری از خون ریزی بپردازید و رضایت مردم را مد نظر بگیرید و مشکلات جامعه را حل کنید و مردم و جامعه را به آرامش برگردانید، بازار شهید و شهادت و فتنه را ترویج می نمائید وای بر ما و وای بر شما که به جای گریه ابرو بالا می اندازید. کجای اسلام و قرآن به شما اجازه خونریزی و نزاع و درگیری و شیطنت، نفاق، جدال و اختلاف و فتنه انگیزی و در افتادن با این و آن را داده است اگر اسلام شما مردم کشی و شهید سازی است محض رضای خدا بردارید و بروید و ایران و مردمش را راحت بگذارید، ایران با این تمدن باستانی و اسلامی طی چند سال گذشته، نام و مرام و فرهنگ خود را از دست داده است و غرق در خون و شهادت گردیده ، چگونه باید این مردم این مطلب را حالی شماها بکنند که بفهمید همه بقاء و دوام، از جنگ و شهادت حاصل نمی شود، کشور را از بنیان ویران کرده اید و بر دریای خون غوطه ور ساخته اید و همچنان به دشمنی با این آب و خاک ادامه میدهید و هرکس به شما اعتراض می‌کند او راضد نظام ،ضد اسلام وضد ایران، اجنبی و در یک کلام معاند انقلاب می خوانید و می خواهید از دایره هستی حذف شود، این چه عقیده و سیرت و صورتی است که جان ها را به لب رسانده و مانع می شود تا کسی چراغی بر افروزد و راهی را بنماید و بی راهه ای را مانع شود،

کسانی میخواهند ایران همواره در آشوب باشد، تا بلکه بتوانند از دشمنی آمریکا سود ببرند ونیز ایران را به دهان شیر ( آمریکا ) بیندازند همانطور که سلیمانی را انداختند.
متاسفانه ایران در افکار دهه شصت فرو رفته است، دهه ای که پر بود از صداقت ، ایمان، باور، ایثار و اخلاص، گذشت و فداکاری و اکنون تهی از اینهااست، چرا که همه خوراک نظام شده و از میان رفته و تغییر معنا داده است و هنوز هم عده ای همچنان می خواهند از تهواره های این ارزشهای نابود شده بهره‌برداری نمایند غافل از اینکه باکردار هایشان طی ۴۰ سال گذشته همه این ارزش ها را نابود ساخته اند و در عین حال می خواهند همچنان آویزان و میراث خور خون شهیدان باشند و باز هم شهید سازی کنند (واقعه حرم شاه چراغ) و سایر حوادث خونبار کشور.. و ملت انقلابی را در افکار دهه شصت باقی بگذارند واز مردم قربانی می گیرند.