تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

جنگ دولت در دو جبهه

               جنگ دولت در دو جبهه
دکترروحانی و دولتش در دو جبهه مواجه با جنگ هستند.
ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:
شماره ۱۴۷
« دکتر روحانی گفته است ما درحال جنگ اقتصادی و دیپلماسی با دولت امریکا هستیم ومردم هرچه لعن و نفرین دارند به واشنگتن دی سی, کاخ سفید, بفرستند..»
حال دو جبهه جنگ دولت ، یکی جبهه خارجی است که به ویژه پس از برجام و با همصدایی عوامل داخلی با ترامپ و نیز با خروج آمریکا از آن سخت تر شد و تحریم‌ها افزایش یافت و اکنون حتی نفت هم به فروش نمی رسد.

و جبهه دیگر جبهه شکست‌ خوردگان انتخابات ۱۳۹۶ است که قدرت دولت سایه محسوب میشود و دست از مخاصمات نمی کشند وطی ۴ سال گذشته از هیچ تلاشی در تخریب دولت و ناامید کردن مردم و تاثیر گذاری بر اقتصاد کشور فروگذار نکردند ویک روز به استخر تهدید میکنند ویک روز به استیضاح و ده‍ها عمل دیگر برای زمین زدن دولت و مردم دارند،
و اگر چه در همه دنیا رقابتهای انتخاباتی حداکثر طی دوماه پایان می یابد اما در ایران گویی طی این دوره این امر پایانی ندارد
و این در حالی است که اینها ۶۵ درصد اقتصاد کشور را در دست دارند و با اعتبارات کلانی که از بودجه کشور میگیرند، به انحا مختلف از جمله ساخت ویدئوهای کذایی در تخریب دولت و تشویش اذهان، عمومی میکوشند.
با این همه دولت تدبیر و امید مدیریت خود را درزمینه های عمرانی ، اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی و علمی اعمال می کند و مشغول سازندگی است، و با همه محدودیت ها درصدا و سیما، خبر برخی از فعالیت ها در اخبار پخش میشود.
حالا اگر نوسان قیمت ها مردم را تحت فشار قرار داده که حتماً داده است، قصه های دور و دراز دیگری دارد و قابل تأمل است و اختلاس ها که از منابع مختلف کشورصورت میگیرد، باعث و بانی همه آنها شبکه اجرایی کشور نیست ، و همه مشکلات کشور را نمیشود متوجه دولت و رئیس‌جمهور دانست. از طرف دیگر برای انجام کارهای موثر درکشور باید فضایی آرام و بدون التهاب برقرار باشد.
کما اینکه به نظر میرسد سکوت روحانی هم در برخی امور ناشی از فضای نامناسب کشور است و شاید از حکمت های ناگفته، بر خوردار است. و مردم با شم سیاسی قوی خود باید به ارزیابی اوضاع کشور بپردازند.