تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

✅ تغییرات به سوی واشکافی سیاسی


نقل قولهایی که این روزها از برآمدن رای اقلیت ۵ درصدی کشور وانتخاب افرادی چون سید محمود نبویان وحمید رسایی برای کرسی های مسئولیت مجلس شورای اسلامی عنوان می شود و برخی اعلام خطر می نمایند باید بدانند که اتفاقا حضوراین افراد،خطرنیست بلکه منفعت است و باعث واشکافی بیشترجریانات سیاسی در جهت شناخت گروه‌های تندرو وافراطی و نیز معتدل ها و مستقلین خواهد شد وبا حضوراین آقایان خطوط و افکارسیاسی و جناحی کشور بیشتر قابل شناسایی خواهد شد.
تصورکنید مردم ایران طی ۱۰ سال گذشته چه تغییری از لحاظ باورهای سیاسی و شناخت افراد و لیدرهای حزبی و جنایی داشته ‌اند؟ و تغییر باورها به دلیل یک دست شدن قوای سه گانه با همراهی نهاد رهبری و یگان‌های نظامی و انتظامی با جریان اصولگرا و یکه‌تازی آنها درعالم سیاسی به ویژه پس ازشهادت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ره چه روندی را طی کرده است.
اکنون هم افراطی‌های درجه یک و اقلیت ۵ درصدی جناح حاکم در جایگاهی قرارمی‌گیرند که بیشتر از پیش مردم آنها را خواهند شناخت و جای نگرانی نیست، بلکه بسیارهم مفید به فایده است ضمن اینکه ناکارآمدی آنها بیش از گذشته معلوم خواهد شد.
فهم مشق سیاست از این پس برای مردم روان‌تر و خواناتر خواهد گردید وخفیه های سری ازهزار توی سیاست بیرون خواهد زد و بیشتر خود را نشان خواهد داد.
حضور این افراد در مصادری چون ریاست مجلس و یا معاونت اولی مفید به درس سیاست کشورداری است.
همچنین سایر افرادی که در شهرستان‌های کشورانتخاب شده‌اند برپایه همین سیاق خواهد بود وباید این نوید را بدهیم که با حضوروعملکرد آنها، مردم ایران به آگاهی سیاسی بیشتری دست خواهند یافت و این فرصتی است  که خیرملت درآن است.
تنها می‌ماند مصیبت انحصارات و به غنیمت بردن سرمایه های مردم و کشورتوسط اقلیت معلوم و اتلاف وقت سازندگی واستعداد نیروهای انسانی جامعه، که آنهم جزء هزینه کردهای همیشگی ملت غافل و مدارگرو مصلحت جواست.
حالا این نکته هم هست که اگر درهمین مجلس عده‌ای مرگ براین و آن سر دادند، (به مانند زمان مرحوم بازرگان ) آیا مردی پیدا خواهد شد تا دهان او را ببندند؟ یا اینکه نه، اکثرشان همین مرگ گویانند،و هزینه و خسارت بر ملت تحمیل خواهد گردید.
ابراهیم ناظمی شماره ۵۴۱ / ۱۴اسفند۴۰۲
https://t.me/abrahim2441

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد