تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

وقت تغییرات ساختاری فرا رسیده است.

دغدغه اصلاح طلبی واقعی ملت ایران را اگر تغییرات ساختاری ، راهبردی و رفتاری بدانیم که همه طالب آن هستند به تاج زاده ختم می شود باقی ادعاها همه تعارف و هزینه سازی و اتلاف وقت و اتلاف سرمایه های مادی ومعنوی برای ایران و ایرانی است، مگر نه این است که مسئولیت ها باید در اختیار افراد لایق و شایسته باشد.

نامزدهای ریاست جمهوری قلیل نباشند

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۸۹
حداقل به تعداد استان ها باید نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود تا مردم بیشتر حق انتخاب داشته باشند.

با روند فعلی که برای انتخابات ریاست جمهوری مشاهده می شود و همه گروه های سیاسی امید به نامزد داشتن دارند ولی با چالش شورای نگهبان مواجه هستند و سخت به تصمیم نهایی در معرفی نامزد می رسند تعداد نامزدها در عرصه رقابت باید بیشتر باشند
نکته اینکه انتخابات باید به صورت ایالتی برگزار می شد ( که نداشتیم و نشد) ولی اکنون باید افراد بیشتری به مردم معرفی شوند تا مردم به نماینده حقیقی خود برسند،
نهایت اینکه به مرحله دوم کشیده خواهد

در غیر این صورت بدون شک انتخابات با استقبال مواجه نخواهد گردید، و انگیزه عدم شرکت در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری هم اکنون در متن جامعه بسیار قوی است
تاکنون شورای نگهبان نامزدهایی را گزینش و معرفی کرده که دست آخر هم به انتخاب مردم اشکال وارد نموده است و کشور دچار بحرانهای سیاسی و اخلاقی شده است

کمتر از مصطفی تاجزاده

          ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۹۰
مجموعه تحول خواهان در کشور نباید به کمتر از سید مصطفی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم راضی باشد.
با وجود ایرادات کلی و اساسی در مجموعه ساختاری و مدیریتی کشور و اینکه باید اتوبانی در مسیر اصلاحات بوجود آید، پیشنهاد می کنم مجموعه تحول خواهان ،دلسوزان ، اصلاح طلبان‌ ، اصولگرایان عاقل و احزاب سیاسی در این برهه به شخصی کمتر از مصطفی تاجزاده راضی نباشند.
افراد صریح و مستقل دیگری هم هستند که میتوانند پشت سر تاجزاده بایستند افرادی که بنا به نظر مقام رهبری باید از( شجاعت ، کفایت، توانمندی و...) برخوردار باشند.که اگر لازم باشد نام خواهم برد.
ناگفته پیداست که در این دوره از انتخابات انگیزه مردم مبنی بر عدم شرکت و رآی بسیار قوی است و باید مسببات حضور مردم فراهم گردد، در غیر این صورت با عدم مشروعیت نظام نزد مردم مواجه خواهیم بود

دکتر روحانی سخن بگویند یا نگوید؟

ابراهیم ناظمی :
برخی از روزنامه‌ها برخلاف متن جامعه به چند جمله کلیدی و مهم از سخنان رئیس جمهور و یا اعضای هیات دولت اشاره کرده و می نویسند اگردکتر روحانی و اعضا دولت سخن نگویند، نمی گویند، نگفت !!
گویی این روزنامه ها از سخن گفتن روحانی هم خوف دارند.!

این روزنامه ها که اکثرا از جناح مقابل دولت هستند متون خبری دولت را با نظرات غیر کارشناسی کاربران فضای مجازی، درهم می آمیزند و از تاثیر سخنان مقامات اجرایی می کاهند.
مثلا میگویند: چرا فلان مقام گفته اگر تلاَشهای دولت نبود الان در ایران قحطی می شد، یا میگویند: چرا رئیس جمهور گفته میتوانیم دهه ۹۰ را دهه نجات ملی بخوانیم یا اینکه چرا معاون اول گفته: تلاشهای دولت مانع اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران شد؟ و چراهای دیگر ؟؟

این در حالی است که متن جامعه و نخبگان نیز از سکوت روحانی گله دارند، و میگویند: چرا دکتر روحانی سخن نمی گوید و مسائل و مشکلات را با مردم در میان نمی گذارد؟
این در حالی است که دکتر روحانی رئیس جمهور مطلبی را تنها یک بار در جلسات هیات دولت میگوید و خود یا معاونانش هم دوباره آن را تکرار نمیکنند، وصدا و سیما هم نیز اهم سخنان آنها را سانسور کرده ودر بخش های خبر و سایر برنامه ها نیز به آن ها نمی پردازد و یا صحبت های کم اهمیت تر را به طور خلاصه در بخش های خبر بیان می کند. که در نتیجه حقوق مردم و جامعه در این باب مورد احترام قرار نمی گیرد.
این در حالی است که در نشست اخیر فعالان سیاسی و حزبی هم که به رسم هرساله با دکتر حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شده است اعضا در این موارد تاکید نمودند که رئیس جمهور باید ضمن پذیرش نقدها، سخن بگویند و ازعملکرد دولت با صراحت دفاع کند و آن را به شکل جدی تر درمنظر افکار عمومی قرار دهد.

حاج قاسم سلیمانی ، در حیاتش آرامش ، در مماتش خشم

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۹۲
هر وقت می‌خواهیم از تلویزیون اخبار گوش کنیم صحبت از شهیدحاج قاسم سلیمانی است، یک کمی هم به فکر روان مردم باشید این قدر از حاج قاسم برای خودتان خرج نکنید.
حاج قاسمی را که خودتان به قربانگاه فرستادید دائم در تلویزیون از او دم میزنید و محبوبیت او را خرج خودتان می کنید، کمی شرم کنید ! آخر این سینه زنی شما در تلویزیون برای حاج قاسم در مخ مردم طوفان ایجاد می کند هردم و ساعت یوسف سلامی را میفرستید میان مردم تا عکس حاج قاسم را جلوی چشم مردم بگیرد و یا بی مناسبت از او در برنامه بدون تعارف دم میزنید و مردم را بیاد این فاجعه ی پر رمز و راز می اندازید، تا بین سلیمانی و ظریف جدایی بسازید، آیا این بازی و کاسبی با خون شهید نیست ؟ تقدیر از شهدا لازم است اما خون شهید که نباید بازیچه منافع یک جریان سیاسی قرار گیرد، از هنر خودتان بگویید، شما هم مکتب حاج قاسم نیستید.
یادمان نرفته چه کسانی حاج قاسم را به مقتل فرستادند، چه کسانی نیمه شب به ثانیه از رفتن حاج قاسم به عراق اطلاع داشتند و استخبارات عراق را مطلع کردند و به آنها گرا دادند که مسیر حرکت او را به کاخ سفید گزارش کند حالا هی از سلیمانی دم بزنید، و خون ملت را در این داغ و جفا کثیف کنید!! بس است دیگر
حسن کاظمی. سفیر سابق ایران در عراق در برنامه بدون تعارف ۲۰و۳۰ جمعه ۱۴۰۰/۲/۱۰ در پاسخ به سئوال رضوانی گفت: اگر سلیمانی زنده بود می گفت: تمام این مسائل حاشیه ای را بگذارید کنار، این ها اختلاف برانگیز است.
اماحیف ... 

تاجزاده ، یک فرصت طلایی است.

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۹۵
مصطفی تاجزاده یک فرصت طلایی هم برای مردم و هم برای نظام است، که اگر از این فرصت استفاده نشود مشکلات اساسی در داخل نظام و جامعه بلا شک لاینحل باقی خواهد ماند.
سید مصطفی تاج زاده کاندیدای ریاست جمهوری که برای انتخابات دوره سیزدهم اعلام حضور کرده است ( هفتم اردیبهشت ) در تالار کلاب هاوس ۵ ساعت و ده دقیقه به سوالات متفاوت افراد با اندیشه های گوناگون ازهمه اقشار پاسخ های دقیقی ارائه داد.

او اظهار داشت : هدف از آمدنش به عرصه انتخابات بر سه محور اصلاحات ساختاری ، اصلاحات راهبردی و اصلاحات رفتاری استوار است.
تاج داده در این مصاحبه گفت: برای اصلاح ساختاری نظام ، نه کودتای نظامی مفید است و نه انقلاب ثمربخش است بلکه تنها راه، اصلاحات مدنی و مشارکت اقشار مختلف درمتن نظام تصمیم گیری است و جایگزین دیگری هم دراین شرایط وجود ندارد. نظام باید برای رفع دغدغه های اجتماعی و مشکلات و وضعیت اسفناکی که همه به آن اذعان دارند تجدید حیات و رفتار را بپذیرد.

او گفت ما در انتخابات شرکت می کنیم اگر تایید شدیم فبها وگرنه به مردم می گوییم اصل مشکلات جامعه ازکجاست.
اوگفت: حضور حداکثری مردم باید چنان موجی ایجاد کند که رفتارشورای نگهبان درزمینه تایید صلاحیت ها تغییر کند و اراده آقای جنتی درهم بشکند.
تاجزاده گفت : من برای تایید صلاحیت طبق مواد قانون اساسی هیچ مشکلی ندارم وازکلیه شرایطی که در قانون آمده است برخوردارم
تاجزاده معتقد است قدرت ملت در صندوق رآی است و هر تغییری باید از طریق صندوق رآی و در سایر موارد از طریق رفراندم حاصل شود که راهکارهای آن را هم من در پیش دارم.
وی گفت: در مجموع ، سیستم کشور ،هنوز این ظرفیت را دارد که خودش را اصلاح کند. هرچند میلیونها نفر ناامید باشند.اما قبل از اینکه دیر شود ما باید به سمت اصلاح ساختارها برویم.
برخی از پرسشگران دراین مصاحبه اظهارداشتند شما می‌خواهید رئیس جمهور، نظامی شوید که اکنون از نگاه مردم ازهیچ مقبولیت و مشروعیتی برخوردار نیست و آمدن شما تنها دوام این نظام معیوب را بیشترمی کند.
آنان گفتند: اگر صلاحیت تاجزاده تایید نشود تکلیف مردم با نظام روشن خواهد شد.
https://t.me/B_fekri_noavaran/1452?single
لینک مصاحبه در کلاپ هاوس
توصیه میکنم این مصاحبه را بارها گوش کنید

@B_fekri_noavaran
به بنیاد فکری نوآوران بپیوندید 

نظارت استصوابی اصولگرایان را گلخانه ای و رانتی کرده است

 نظارت استصوابی به اصولگرایان بیشتر از اصلاح طلبان ضربه زده است.
نظارت استصوابی اصولگرایان را گلخانه ای و رانتی کرده است.
ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۹۶
سید مصطفی تاج زاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه ، در پایان جلسه پرسش و پاسخ ۵/۱۰ دقیقه ای که هفتم اردیبهشت در تالارچندین هزار نفری کلاب هاوس داشت، ضمن پاسخ به بیش از یکصد سئوال شرکت کنندگان در اجلاس، با اشاره به مشکلات درساختارحکومتی جمهوری اسلامی گفت: نظارت استصوابی انتخابات ما را نا انتخابات کرده است و همه منتظرند که بدانند یک نفرچه تصمیمی می‌گیرد.
اصلاح‌طلبان از این جهت که بدانند بازاست یا بسته، و اصولگرایان از این جهت که بفهمند انگشت اشاره به سمت چه کسی می‌رود، واین به ضرر همه است ،
ظاهرش اصلاح طلبان را هدف گرفته ، باطنش اصولگرایان را هدف گرفته است و همه اتکایشان شده ، شورای نگهبان ، سپاه و بسیج ، واینها کلاً از تحولات اجتماعی و تغییرات درونی هم عقب افتاده اند.
نظارت استصوابی بیشتر از آنکه به اصلاح طلبان ضربه بزند به اصولگرایان ضربه زده است، که آنها را گلخانه‌ای کرده است آنها را رانتی کرده است ، اجازه نداده روی پای خودشان بایستند. 

شب قدر و نگاه سیاسی به پشت سر

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۹۸
قرآن ها را که روی سر داشتیم روضه خوان گفت: گناهاتون را بیاد بیارید و در این شب قدر از خدا بخواین آنها را ببخشه، من یه لحظه به خودم اومدم گفتم خدایا من چی گناهی کردم ؟
در همین اثنا به یاد گناهانی که درسطح جامعه به فزون جاری است افتادم از خدا خواستم و دعا کردم خدایا کسانی را که در عالم سیاست و برای حفظ قدرت به دیگران تهمت می‌زنند،کسانی که دروغ میگن، اونایی که با کلیپ های ویدیویی سعی در تخریب رقیب یاخدمت گذاران مملکت دارند ، تهمت ناروا می‌زنند، نفاق میکنند،دروغ میگویند و دیگران را دروعگو و منافق می خوانند، معرفت دینی ندارند اما تظاهر به دین داری میکنند نفرت و خشم در جامعه رواج میدهند، ترور شخصیت میکنند تاجرم های خودشان را به این وسیله بپوشانند ومردم را از کسب حقیقت دور کنند.خدایا اگر تغییر پذیرند از سر تقصیراتشان در گذر وآنها را هدایت کن، تا از دلبستگی به دنیا و ظلم به بندگانت نیز حذر کنند.
دعا کردم خدایا اینها بد جوری خون به دل مردم می کنند و به نام دین، اعتقادات مردم را هدف میگیرند به طوری که تحمل این وضعیت برای مردم سخت شده ، از خدا خواستم این جماعت به ظاهر دیندار و به باطن منافق و دنیا طلب و ظالم را متحول گردان و کسانی را که به حقوق مردم و بیت المال تجاوز میکنند را نیز رسوا کن،
در همین اثنا بود که چشمم به جوانی در مسجد افتاد که درست شبیه شهید حججی بود، و از قضا لباس بسیجی هم به تن داشت، دردم بیشترشد عکس شو گرفتم شاید شما هم چشمتون به این عکس بیفته و متحول شوید که چه جوانهایی در راه اهداف مقدس فدا شدند اما حاصلش نابودی بسیاری از ارزشهای انسانی بوده، دعا کردم خدایا از سر تقصیرات همه ما در گذر و مسئولان این کشور را متوجه محصول رفتار و گفتارشان گردان ، و باران رحمتت را که حتما به دلیل خطاهای متولیان کشور از ما دریغ می کنی به ما ارزانی دار.آمین

نماینده تحمیلی را دور بیاندازید

رئیس جمهور صدای مردم و انتخاب مردم است.
آیت ا.. طالقانی : مردم نماینده تحمیلی را دور بیاندازند
ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۱۹۹
رئیس جمهور باید ازمیان مردم بجوشد و مردم معرف او باشند کسی که صدای مردم و دردمند جامعه بوده و بتواند مشکلات بزرگ و کوچک ، بویژه مشکلات اساسی را حل و فصل نماید و به سیستم اجرایی‌، حیاتی دوباره مطابق علم زمان و مصلحت جامعه بدهد.
اگر رئیس جمهور از سوی حاکمیتِ یک دست، معرفی شود، خودی و یا خانوادگی باشد و به نحوی به مردم تحمیل گردد، در این صورت بنا به فرموده آیت ا سید محمود طالقانی ره ،چنین فردی را ملت باید دور بیاندازد.
نکته :
از آنجا که درپی انتشار اینگونه مطالب، پیام می اید که رآی بی رآی ، و برخی اصرار دارند که بگویند ما رای نمی دهیم به عرض می رسانم که انتشار این نوع مطالب در باره انتخابات ریاست جمهوری، به منزله نفی یا اثبات نظر دوستان نیست.و صرفا برای تقویت آگاهی مردم انتشار می یابد.
از جانب دیگر در صورتی که انتخابات معنادار نباشد و رقابت برابر برای واجدین شرایط میسر نگردد، ندادن رای هم یک انتخاب( بزرگ) است، رای دادن هم می تواند هدف دار باشد.