تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

ا - ی - ر- ا - ن

ایران هراسی از خارج ..
ایران ستیزی در داخل ..
دشمن تراشی ثانیه به ثانیه..
دشمن فرضی، دشمن خیالی ،و دشمن تحمیلی بر ملت بیچاره و مظلوم ایران نگون بخت با مردمانی خویشتن دار..
کجاست ایران مقتدر و ژاندارم منطقه؟؟
کجاست ایرانی که سران کشورهای متعدد و قدرتمند جهان در مقابل پادشاهش زانو می زدند و دست بوسی می کردند و سر تعظیم فرود می آورد و از ایران وام می گرفتند و برای خرید نفت صف می کشیدند؟؟
اما امروز نوکر روس و چین و کشورهای عربی منطقه و خاورمیانه شده است و دائم دشمن دشمن میکنند.
راستی که شعار؛ دشمن ما همینجاست ، دروغ میگن آمریکاست، هم، بیجا و بی مبنا نبود !!!
ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:
شماره ۴۵۴

✳️ امیرکبیرها در ایران نمی میرند

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار
شماره ۴۵۳
امیرکبیر ها در ایران نمی میرند، بلکه ایران می میرد !!
از همین رواست که منزلت ایران با مرگ امیرکبیرها در طول تاریخ همواره تنزل یافته و جایگاه جهانی خود را از دست داده است.

✅ ۱۹ دی ماه سالروز شهادت سردار سازندگی آیت ا... اکبر هاشمی رفسنجانی ره .

✅ ۲۰ دی ماه سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر.

✅ ششم تیر ماه (۱۲۱۴ ) سالروز شهادت میرزا ابوالقاسم فراهانی صدر اعظم محمد شاه قاجاراست.
و صدها تن دیگر که خارج از حوزه های درباری، در میان ملت ،هریک استوره های نجات بخش ایران بوده اند. اما مجال خدمت نیافتند. و تلف شدند.
در طول تاریخ بسیاری از این افراد در اثر فتنه وحسادت حاکمان و نیز جلب حمایت بیگانگان کشته شده اند.
که بخشی از این خطاها هم بر عهده مردم عوام، بی تفاوت ها، متعصبین نا آگاه و دهن بین ها بوده است.
حاکمان جور نیز تاثیرگذاری این افراد و خدمات شایسته آنها را بر نتافته و از وجود آنها احساس خطر کرده اند. و ایران را از خدمات آنها محروم ساخته اند. والسلام.

حال مردم را ازاین که هست بدتر نکنید

  ابراهیم ناظمی :
مکرر در مکرر خبرها و نقل وقول هایی از اوضاع کشور و امور اجرایی توسط مسئولان به گوش می رسد که مایه بدحالی، نفرت و حسرت است.
این سخنان که از سوی مدیران و وابستگان جناح حاکم و نیز منصوبان دولت عنوان می شود با وقاحت تمام ادعای پیشرفت و حل مشکلات را دارد.در حالی که در یک قلم گفته شده به خاطر نبود گاز ۱۰ کارخانه سیمان در تعطیلی و یا نیمه تعطیل بسر میبرد،و یا چاپ پول که بی پشتوانه در دولت به ۳ برابر رسیده است !!
نمی‌خواهم به مواردی اشاره کنم و یا به موضوعی خاص از آنها بپردازم که در این اوضاع ملتهب اقتصادی و سیاسی و آشفته بازار گرانی اقلام و کالاهای اساسی (طلا، دلار، سکه ، آهن و سایر مصالح ساختمانی) همه چیز اظهرو من الشمس است و مجال پرداختن به هریک از  آنها و سخنان عجیب و غریب برخی ها نیست و موضوع نوشته را هم طولانی می کند،

فقط می خواهم به یک نکته اشاره کنم و آن اینکه به نظر می رسد افرادی که حرف ها و پیام هایی، خلاف حقیقت و واقعیت جامعه ، اقتصاد ، پیشرفت ،و سیاست و برجام و روابط با کشورها بیان می دارند و از تغییرات و حل مشکلات سخن می گویند و حال مردم و شعور جامعه را نادیده می گیرند تنها کسانی هستند که در اردوگاه اقلیت حاکمیت و اصولگرایی سیر می نمایند و مبادله مطلب می کنند و بس، و این را در نظر نمی گیرند که سایر اقشار جامعه نیز ، هم سخنان اصولگرایان را می شنوند و هم نقد ها و سخنان منتقدین و معترضین و صاحب نظران دیگر را ،
بنابراین، ادعاهای بی اساس و بلوف در امور اجرایی، روح و روان مردم را درگیر خود می کند و نفرت و حسرت می آفریند.
عده ای قدرت طلب و مجیز گو هم در اردوگاه اقلیتی اصولگرایان ،خود را در محفظه بسته اخبار همین جناح مشغول کرده و چشم بر واقعیت ها می بندند که گویی همه چیز بر وفق مراد آنها است و اجبارا هم، نباید وجود مشکلات را در دولت هم جناح خود تایید کنند و بر این باورند که دروغ پردازی هایشان ، کما فی السابق باور مردم می آید، در حالی که سخنانشان حال مردم را بدتر می کند و خشم و نفرت و تاسف می آفریند.

من به سخنان سخنگوی دولت که گفته پیشرفت ایران قابل مقایسه با سایر کشورهای جهان نیست .. یا ائمه جمعه که سخنانی عجیب می گویند و مرتب به شعور مردم توهین می نمایند و نیز استقرار نظام را تنها در گرو حجاب می دانند.. و نیز بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که خواهان اعدام زود هنگام معترضان می شوند اشاره نمیکنم که مردم خود آگاهند و می توانند تحلیل گران خوبی باشند و حقیقت ها را دریابد.