تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

✅ خنده عاملان جنایت کرمان

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:
شماره ۵۲۰
عاملان جنایت کرمان که تاکنون ۹۱ نفر درآن کشته و ۲۰۰ مجروح داشته درکناری امن نشسته‌اند و منتظر پاداشند و به دنیای سیاست و دنیای خبرو مردم بالا پایین این کشورمی‌خندند که چه کردیم.به، به، نظام را بیمه کردیم. هرچند اعلام کرده اند تعدادی از عوامل را هم دستگیرکردند.
و حالاهریک از کشورها، مقامات، جناح‌ها،ورسانه‌ها در فضای مجازی و انتشاراتی مکتوب یک چیزمی‌گویند. و هیچیک نمی‌تواند سئوال کند ، متهم کند ، بازخواست کند و با یقین عاملان را حدس بزند.
علم الهدی گفته باید شکر خدا کرد و این شهادت‌ها را از الطاف الهی دانست، این شهادت ها برای استحکام نظام لازم است تقریباً همه امام جمعه‌های کشورانفجارهای کرمان را ازالطاف الهی خوانده و گفته اند باید مراسم شکرگزاری به جا آوریم. 
اصولگرایان:احمد خاتمی، علم الهدی وحسین شریعتمداری کیهان و برخی فرماندهان سپاه، رژیم صهیونیستی و آمریکا و داعش را مسبب انفجارهای کرمان دانسته اند.
برخی اصلاح طلبان و جریان اپوزیسیون خارج از کشور، در حادثه کرمان تشکیک می‌کنند و آن را به عوامل داخلی نسبت می دهند.
دکترزیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه در مصاحبه با مجری صدا و سیما گفته: این حادثه کاراسرائیل نبوده که مجری با الفاظ زشت و زننده به او حمله کرده است و احمد زید آبادی در جواب نوشته: خب بگو کار اسرائیله و تمام، حالا دیگه وعده انتقام ناکجا آبادتان را کناربگذارید و بسم الله، انتقام سختتان را بگیرید.
کیهان راس مثلث ترور را دستگاههای اطلاعاتی موساد و سازمان سیاه خوانده است.
برخی روزنامه‌ها ازجمله هم میهن می‌نویسد جامعه ایران مدت‌هاست دچارشکاف تحلیلی و ذهنی شده وهرگروه می‌کوشد روایت خود را بر پدیده‌ها و اتفاقات بارکند،
این روزنامه نوشته تثبیت و تشدید وضع ترورها که در دوره‌های مکرراتفاق افتاده ومتاسفانه دوام داشته به سرطان اجتماعی و سیاسی تبدیل شده، برخی گفتند: اگرکارداعش است پس نیروهای امنیتی خاطی که مرتکب اهمال کاری درحفاظت و امنیت منطقه شده اند و عوامل حادثه را قبل ازارتکاب عمل شناسایی نکرده‌اند را معرفی و محاکمه نمایید.
اینکه هریک ازاین رویکردها پذیرفتنی است یا نه، در نوع خود تبعات والزامات سیاسی کاملاً متفاوتی دربردارد که هیچکدام موجب عزت برای ایران و ایرانی و اسلام و انقلاب نیست.
اما آنچه مهم است سردرگمی ملت شجاع وغیرتمند ایران است که الان و درسایرمقاطع ازاین نوع ترورها، نمی‌داند که چه حرکتی بزند و شاید هم مات مانده، ترسیده وهنگ کرده.

https://t.me/abrahim2441

شکست اولین مناظره انتخاباتی


ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:

شماره ۵۱۵
سیمای جمهوری اسلامی ایران به خود زحمت داد و در اولین قدم از انتخابات و به دنبال سخنان اخیر مقام رهبری در سوم دی ماه، مناظره‌ای ترتیب داد، در شبکه خبر بین حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و محسن هاشمی رفسنجانی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمت الله.
در این مناظره قرار بود پیرامون انتخابات صحبت شود.
صرف نظر از اینکه سیمای جمهوری اسلامی ایران هیچ اطلاع رسانی هم قبلا درباره برگزاری این مناظره نکرده بود و در عین حال، برگزاری مناظره تعجب بینندگان سیما را برانگیخت و هر کس پیش خود فکر کرد که چطور سیما به خود قبولانده که بین دو تیغه قیچی سیاسی یعنی افراد فوق الذکر مناظره برگزار کند.
با این حال مناظره مقارن ساعت ۲۲ شب یکشنبه سوم دی ماه برگزار شد و حتی بسیاری از بینندگان را مشتاق کرد که آن را ببینند اما در سوالات اولیه،  مجری برنامه سعی کرد اعصاب محسن هاشمی را به هم بریزد و او را بایکوت کند ولی محسن هاشمی که اتفاقاً با حوصله تمام و منطق گفتگو و با پیشگیری از انحراف موضوع مناظره و مصاحبه پیرامون انتخابات پیش می‌رفت صدا و سیما را ناچار از قطع و حذف مناظره کرد و با یک دروغ که ادامه برنامه را در شبکه دو مشاهده کنید مردم و بینندگان را سر کار گذاشت و از ادامه پخش مناظره صرف نظر نمود !!
در این مناظره ابتدا حسین شریعتمداری شروع به سخن گفتن کرد و در همان ابتدای سخنانش و در سکوت محسن هاشمی رفسنجانی تکه کلام های از آیت الله هاشمی رحمت الله و دکتر روحانی و جهانگیری بیان کرد که اصلاً در مسیر هدف مناظره برای انتخابات پیش رو نبود و محسن هاشمی هم با اینکه سعی می‌کرد اصل مناظره را به مسیر انتخابات برگرداند اما با طرح مسائل نامربوط از سوی شریعتمداری مسیر مناظره کمتر از۱۵ دقیقه‌ای به انحراف رفت.
در این میان محسن هاشمی مطالبی در خصوص عملکرد شورای نگهبان بیان کرد و گفت: این شورا به گونه‌ای عمل می‌کند که انتخابات فقط جنبه زینتی داشته باشد و برای رأی اکثریت هدف گذاری نمی‌کند و مشروعیت را با مقبولیت که آن هم به پسند خودشان باشد دنبال می‌نمایند.
حسین شریعتمداری نیز با مثال‌هایی گفت: طریق کار شورای نگهبان را که ما در کشور داریم در همه کشورها وجود دارد و نمونه هایی را برشمرد و منتسب نمود به برخی از کشورها که در آن کشورها هم رأی مردم ملاک عمل نیست و آخرین تصمیم ها با حاکمیت است !!
با این وصف باید پرسید سیمای جمهوری اسلامی که تماماً زیر نظر شورای نظارتی منصوب از سوی مقام رهبریست چرا نتوانست حتی یک روز و حتی با یک برنامه توصیه‌های سوم دی ماه ۱۴۰۲ آیت‌الله خامنه‌ای را عملی سازد این نشان می‌دهد که جناح حاکم همیشه می‌خواهد خارج از قواعد حقوقی و سیاسی به بازی خود ادامه دهد و به قول سید محمد خاتمی در درون نظام براندازی دنبال می‌شود و انگ آن را به منتقدان و معترضان داخلی و خارجی می‌چسبانند.
ناگفته نماند که آنچه امروز در میان مردم مطرح است اینکه مردم از پرداختن به موضوع انتخابات به شدت پرهیز می‌کنند و می گویند ما امسال انتخابات نداریم !!
حتی در باره همین مناظره با هریک از افراد صاحب نام تماس گرفتم تا نظر آنان  را جویا شوم همه به اتفاق گفتند ندیدیم و تلویزیون نگاه نمی کنیم !!

تضاد آشکار در حرف و عمل

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:

شماره۵۱۴
امروزه در جامعه ما دقیقاً این صفت که طعم حرفها شیرین و طعم عمل ها تلخ است فراگیر شده، و تضاد آنها هم در امور اجتماعی بسیار نمایان است

" بویژه حرفهای سیاسی که توصیه به شرکت در انتخابات هم می نمایند و می گویند: انتخابات جلوی دیکتاتوری را می‌گیرد هرج و مرج را پایان می‌دهد گرایش‌های گوناگون سیاسی را مطرح می‌سازد و با مشارکت قوی‌ مردم، و رقابت جناح های سیاسی،  حاکمیت ملی و مردم سالاری تحقق می یابد. و این توصیه ها هر روز در صفحه های اول روزنامه ها می نشیند."
بر همین مبنا اکثریت مردم به تاسی و به تاثیر پذیری از متولیان امور جامعه به راحتی حرف‌های شیرین می‌زنند ولی در عمل چنان کردار آنان تلخ و جان فرساست که بد عملی را در همه ارکان و ارزش‌های جامعه بوجود آورده است
حرفها بسیار شیرین ، و خوب، خواسته ها و  آرزوها بسیار پسندیده، وعده‌ها امید آفرین و امیدبخش ، نیت‌ها در زبان و در حضور مردم بسیار جذاب، اما در عمل و کردار، جامعه و مردم را چنان به ورطه مشکلات و ورطه نابودی و نا امیدی کشانده وهدایت کرده و می کنند که دیگر هیچ باور و هیچ یقینی و هیچ اعتقادی پابرجا نمانده است.
این دورویی و این تضاد و نفاق ها و خدعه‌ها و این شیطنت‌ها و دروغ‌ها و فسادها و نابکاری‌ها و ناکارآمدی‌ها و این پس رفت‌ها و مصیبت‌ها و  دغدغه‌ها و ناامیدی‌ها و ناهنجاری‌ها و کج رفتاری‌ها و کج‌اندیشی‌ها در عمل محصول چیست و از کجا سرچشمه می گیرد ؟؟
بسیاری از اینها از نیت‌های سوء و ذات پنهان و ناشناخته برخی افراد ذی نفود تاثیر می پذیرد و در گذر زمان فربه و پروریده تر و تکثیر می شود. و روابط اجتماعی را ناسالم می سازد.
بسیاری از این رفتارهای ناپسند هم از خفتگی و خمودگی روحی مردم و به واسطه وجود نفاق ها و چند دسته گی هاست که در روابط اجتماعی و سیاسی نزد یکدیگر کم می آورند و به قولی مشهور و قدیمی می گویند طرف دوزاریش نیافتاد، و این نا افتادگی دوزاری ، خدعه سازان و فریب کاران سیاسی واجتماعی را جری تر و جسورتر می کند، تا اینکه، این افراد خود را حق مطلق می پندارند و حقوق دیگران را نامحترم می شمارند