تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

✅ انتخابات در ایران به نفع حاکمیت یا به نفع مردم؟


ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:
شماره۵۳۹ / ۱۱ اسفند ۴۰۲

پاسخ به این سوال که انتخابات به نفع مردم یا حاکمیت است را البته در شرایط امروزی همه می‌دانند، انتخاباتی که به جانب مردم و نفع جامعه نباشد و در سمت راستی و حقیقت قرارنگیرد و فقط مقصود حاکمیت را پس از صرف تبلیغات انبوه از بیت المال و بی حد و حساب و منظور دار توام با فریب و ترس حاصل کند از اساس باطل است.
بویژه آنکه حاکمان برآمده از رای واقعی مردم نباشند، و تجدید مقبولیت نشوند.

مانند رفراندم برای امور کلیدی که مردم به شدت خواهان آن هستند و حاکمیت به شدت مخالف آن است.

انتخابات اصولاً برای برآمدن عصاره‌های ملت ،از میل واقعی جامعه معنی و مفهوم می‌یابد ولاغیرو اگر انتخابات به انتصابات تبدیل شود یک کاربیهوده،جفا و خیانت درحق جامعه است و هزینه های اجرایی و تبلیغاتی آن هم متاسفانه از جیب ملت تامین می‌شود که جفایی بزرگتر است.
برگزاری انتخابات از سوی حاکمیت به شکلی که در جامعه ما رواج یافته یک خطای بزرگ و استراتژیکی است.

حتی انتخابات در برخی دیگرازحوزه های کاری جامعه، نیزاگر به توسط مستقیم مدیران این مجموعه ها و تشکل ها انجام شودغلط است.

برای انتخابات مدنی کشورازجمله مجلس شورای اسلامی ، ریاست جمهوری، مجلس خبرگان و غیره باید در بدنه ملت و دولت (اگر نگوئیم سازمان‌های جهانی) سازوکاری تعریف وتعیین شود و ابزارو امکاناتی فراهم آید که دولت و حاکمیت یکی از ابزارهای تصمیم گیری و اجرایی درانتخابات باشد نه بیشتر، وهیات هایی از سوی کارشناسان و نخبگان جامعه ،بیطرف و مستقل تعیین شوند و ماموریت یابند تا به برگزاری انتخاباتی سالم اقدام نمایند و البته این اعضاء از سوی حاکمیت هم خریدنی نباشند ومسئولیت ها را به عهده بگیرند و سپس به مردم وملت پاسخ گو باشند و نماینده حاکمیت هم یکی ازاعضاء هیات های برگزاری انتخابات باشد وازیک رای درهیات برگزاری و یا اجرایی و تصمیم گیری  برخوردارباشد.

تا هنگامی که انتخابات و اختیاراتش برعهده فقط حاکمیت باشد مفهوم واقعی انتخابات و جمهوریت و مجلس قانون گذاری کشور یک برنامه صوری و نوعی از انتصابات تحریف شده و غیر حقیقی خواهد بود که وجهه فریب عام درآن بیشتراز وجهه صداقتِ کاری آن خواهد بود. ودراین صورت جامعه ایران هیچگاه دچار تغییر و تحول و روبه جلو نخواهد بود و از سازندگی و پیشرفت واقعی عقب خواهد افتاد.

https://t.me/abrahim2441
به بنیاد فکری نوآوران بپیوندید