تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

هشدار


باید گریست بر مظلومیت خاتمی

 

سید محمد خاتمی رئیس  جمهوری اسلامی ایران روز 16/9/83 که روز دانشجو نام گرفته است از سوی افرادی و بنام دانشجویان مورد اهانت قرار گرفت و به اصطلاح حرمت وی شکسته شد !!! اما  این حرکت نه به نام دانشجویان تمام میشود و نه رئیس محترم جمهور مستحق این گونه برخورد هاست و البته که حرمت وی هم شکسته نشد بلکه مظلومیت وی در تاریخ ثبت گردید و البته باید اذعان کرد که همیشه عده ای به نام ملت عملکرد های داشته اند که ننگ ببار آوردند ولی اینجا این حرکت به نام ملت ایران در تاریخ نوشته نخواهد شد بلکه این حرکت گواه جو نامتعادل سیاسی کشور خواهد ماند که در آن تنها آزاد اندیشان و مردان فداکار کشور مورد هتک حرمت قرار میگیرند و لاغیر که اگر غیر از این باشد  چرا اینگونه حرمت شکنی ها در مورد افرادی که لایق هستند اما اجازه گویش های سیاسی مبتنی بر آزادی رابه دیگران  نمی دهند رخ نمیدهد و اعمال نمی گردد .

اما هشدار ... و  وای به حال ملتی که عمق این حرکت های شیطانی را نداند و نفهمد که اگر چنین باشد چنین ملتی هیچوقت به عدالت و آزادی واقعی دست نخواهد یافت و به سوی خوشبختی ره  نخواهد پیمود و....

باعنایت به اوضاع سیاسی کشور . با هم نکته هایی از گزارش های مراسم شانزدهم آذر ماه در رسانه ها و نکته هایی از سخنان ریاست محترم جمهوری را مرور می کنیم  باشد که حق شناسی ما ملت همیشه پایدار و بر قرار بماند و البته نکته های گفتنی و شنیدنی نه همین ها است .

 

000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

 

  #   محسن قمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه با تاکید بر اینکه اهانت‌هایی که امروز به رئیس جمهوری شد کاملا برنامه‌ریزی شده صورت گرفته افزود: با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان ردپای گروه‌هایی را که اصلا به آزادی، دموکراسی و حقوق ملت اعتقاد ندارند در این گونه اغتشاشات مشاهده کرد.
وی افزود: خدای نکرده شاید این عقیده را هم نتوان انکار کرد که گاهی این افراد در آن طرف آب‌ها هم ریشه دارند.

 

#   خاتمی: از برخی متحجران قدرت‌طلب و همچنین برخی اصلاح‌طلبان طلبکارم  

 

#   خاتمی در ابتدای ورود خود به سالن گفت که نمی‌خواهد زیاد صحبت کند و ترجیح می‌دهد که بیشتر سخنان دانشجویان را بشنود.

 

#  رضا زمانی نماینده انجمن اسلامی دانشجویان اولین نماینده جنبش دانشجویی بود که پشت تریبون رفت.
او خطاب به خاتمی گفت: دیگر چیزی به پایان راه و رفتن شما نمانده است که رئیس‌جمهور پاسخ داد هنوز خیلی زمان مانده، فکر می‌کنید با رفتن من همه چیز تمام می‌شود، زمانی
از فله‌ای بسته شدن مطبوعات شکایت کرد و گفت: آقای خاتمی شما سکوت کردید و صبر و مصلحت پیشه کردید آیا مصلحتی بالاتر از مصلحت مردم وجود دارد؟ این جمله تشویق حاضران را به دنبال داشت نماینده انجمن اسلامی مجددا خاتمی را مورد خطاب قرار داد و گفت: خداوند خاتمی را آفرید تا در دوران معاصر صبر حداکثری یک ایرانی را آزمایش کند و ما در دوران ایشان قرار گرفتیم تا میزان حداکثری سوءاستفاده از این صبر را نظاره‌گر باشیم. این جملات لبخند بر لبان رئیس‌جمهور نشاند و تشویق و کف‌زدن‌های مرتب دانشجویان را به همراه داشت.

 

#  اما متاسفانه شورای نگهبان نه تنها به عهد خود که به نظر رهبری نیز توجه نکرد.

 

#   رئیس‌جمهور همچنین خطاب به دانشجویان یادآور شد: شما می‌گوئید اصلاحات درون قانون اساسی که استراتژی من بوده چه کرده است؟ الان به شما می‌گویم که چه کرده است. الان آقایان معترض در مقابل رئیس‌جمهور ایستاده‌اند و با کمال آزادی شعار می‌دهند.

 

#   خاتمی گفت: در ایران امروز انتقاد به فلان دستگاه دسته سوم نظامی و قضایی با برخوردهای شدید مواجه می‌شود، ولی دولت با آغوش باز از انتقاد استقبال می‌کند. ما باید یاد بگیریم، و بگذاریم هزینه‌اش را دولت منتخب بپردازد نگوییم دولت ضعیف است و برخورد نمی‌کند. دولت از این جهت خیلی هم قوی است دولت می‌توانست مثل خیلی‌های دیگر بگیرد و ببندد اما این کار را نکرد چون استراتژی‌اش تحمل بود که پایه دموکراسی است.

 

#  از متحجران و کج‌اندیشان قدرت طلب طلبکارم
رئیس جمهور همچنین گفت: بحمدا... دوران من به سرآمده. اما اگر قرار بر طلبکاری باشد من طلبکارم.
رئیس جمهور همچنین گفت: از بعضی‌های دیگرهم طلبکارم. از بخشی از اصلاح‌طلبان که تجربه سه بار تکرار شده

 

#  در اردوگاه اصلاح‌طلبان صداهایی می‌شنوم که دشمنان آن را بیان می‌کنند

 

#  خاتمی با اشاره به منتقدانی که معتقدند خاتمی شعارهایی داد و از شعارهای خود عقب نشست، دراین‌باره با بیان اینکه . باب بحث بازاست ومی‌تواند انتقادات را بشنود و به آنها جواب دهد ، خطاب به منتقدان گفت: عقب‌نشینی ازچه؟ چرا دوستان فکر وتصور می‌کنند و وقتی تصورشان جور نشد، می‌گویند عقب‌نشینی، بنده چه شعاری دادم که ازآن عقب‌نشینی کردم؟ (دانشجویان فریاد زدند آزادی انتخاب) که رئیس جمهور به آنها گفت: جا برای بحث وجود دارد وی ادامه داد: اگر هم عقب‌نشینی بوده، بنده درمقابل هیچ‌کس و هیچ‌چیز عقب‌نشینی نکرده‌ام، درمقابل نظامی که به آن معتقدم، عقب‌نشینی کرده‌ام.

 

 #   خبرگزاری فارس:  در حاشیه مراسم روز دانشجو در دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران و در میان صحبت‌های رئیس جمهوری وقتی عده‌ای با هو کردن، صحبت‌های وی را قطع می کردند، رئیس جمهوری بر افروخته شد و گفت: این خلاف دموکراسی است این چه وضعی است که ایجاد کرده‌اید، مگر شما چند نفر هستید که هو می‌کنید، کاری نکنید که بگویم بیرونتان کنند، آدم باشید، گوش بدهید و تحمل کنید.

 

#   در میان صحبت های رئیس جمهور وقتی عده‌ای با هو کردن صحبت‌های وی را قطع می کردند، رئیس جمهوری بر افروخته گفت: شمایی که هنوز به قدرت نرسیده تحمل دیگران را ندارید، خدا کند به قدرت نرسید.
وی افزود: شما در همه چیز انحراف ایجاد کرده اید و حالا نمی گذارید کسی حرف بزند. در میان صحبت های رئیس جمهور وقتی عده‌ای با هو کردن صحبت‌های وی را قطع می کردند، رئیس جمهوری بر افروخته گفت: شمایی که هنوز به قدرت نرسیده تحمل دیگران را ندارید، خدا کند به قدرت نرسید.
وی افزود: شما در همه چیز انحراف ایجاد کرده اید و حالا نمی گذارید کسی حرف بزند.

 

#   خاتمی اضافه کرد: اگر هم عقب‌نشینی بوده، بنده در مقابل هیچ کس و هیچ چیز عقب‌نشینی نکرده‌ام بلکه تنها در مقابل نظامی که به آن معتقدم عقب‌نشینی کرده‌ام.

 

#   وی تاکید کرد: درد مزمن ما استبداد دیرپاست و دوای درد ما، مردم سالاری است. ما خواستار آزادی هستیم که از آن گریزی نیست.

 

  

http://www.farsnews.com/NewsVm.asp?ID=113922&word=خاتمی

 

http://www.farsnews.com/NewsVm.asp?ID=113885&word=خاتمی


http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=136836 

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=136844

نظرات 5 + ارسال نظر

خوب کاری کردین ما رو در جریان گذاشتین آقای ناظمی
مچکر
موفق باشید

جن زده شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 06:59 ق.ظ http://jenzade.blogsky.com

خسته نباشی .

حامد کاربیست شنبه 21 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.karbist.tk

سلام از اینکه به وبلاگ بنده سر زدید متشکرم
سعی کنید کوتاهتر بنویسید تا خوانننده ی بیشتری داشته باشید********سعی میکنم دوباره بیام****در ضمن خاتمی مظلوم نیست

امیر یکشنبه 22 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 12:01 ق.ظ http://dardeshgh.blogsky.com

سلام دوست جونم...خوبی....وبلاگت عالی بود....خیلی خوشم اومد....ممنون می شم که بهم سر بزنی دوستم.....منتظرت هستم ......یا حق.

ستاره دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1383 ساعت 04:33 ب.ظ http://www.3tarebaroon.blogsky.com

جالب بود ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد