تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

 

روزنامه ها را نخوانید

 

دوستی می گفت : من اخیرا" به این فکر افتادم که اخبار را گوش نکنم و روزنامها را نخوانم 

گفتم : این فکر تورا خیلی از افراد که اهل مطالعه هستند دارند و سالهااست که این حرف را از بسیاری افراد شنیده ام. اما به هر حال بگو شما چرا نمی خواهی اخبار را بشنوی و یا روزنامه ها را بخوانی ؟

گفت : راستش وقتی خبرها را می خوانم بسیار متأثر می شوم و تا ساعت ها در روحیه من اثر منفی می گذارد و گویی تمام وجودم زخم شده و جراحت بر داشته است  برای اینکه در باره هرکدام از این اخبار نطرهایی دارم که این نظرها را به فرض اینکه بتوانم منعکس کنم ره به جایی نمی برد و لذا از هر جهت درد روی دلم باقی می ماند و همچنان افسرده و دلگیر می مانم . می دانی گفته های مسئولین در این کشور جهت ندارد .ده نفر از کنترل قیمت ها و پیشگیری از گرانی دم می زنند  ده نفر دیگر از گران شدن کالاها سخن می گویند . چند ده نفر از اختلاف فکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولان سخن می گویند و بالاخره گفتمان ها نیز بسیار سئوال برانگیز شده و فضای سیاسی اجتماعی . آلوده افکار متفاوت گردیده است و همچنان باید از چند گانگی ها را تحمل کنیم که بعضا" خسارت های سنگینی هم بر مردم و خوانندگان و شنوندگان تحمیل می شود  و نمی دانیم که به کجا می رویم و مقصد و مقصودمان چیست .

به عنوان مثال اخیرا" یک آقایی دروغ پراکنی روزنامه ها را به نجاست خواری تشبیه کرده و یکی دیگر از نمایندگان مجلس خبرنگاران زن را برای کسب خبر به عشوه گری و طنازی متهم کرده است و من مانده ام که واقعا" ما در چه جامعه و محیطی زندگی می کنیم و عشق و علاقه انسان بودن به جامعه ای عاری از هر نوع کج فکری و کج فهمی را چگونه باید پی ریزی کرد ؟؟؟؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد