تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

سروش یکی از صد اثر گذار عالم است

سروش یکی از صد اثر گذار عالم است        

 

         سروش یکی از صد اثر گذار عالم است (افراد متنفذ جهانیکی از صد اثر گذار عالم) اما نه مانند برخی اثر گذاران که جنبه تخریب هم گاهی دارند بلکه سروش مرد سازندگی و اصلاحات و زدودن پیرایه ها بر دین و آزادی است

         آری این چنین است سروش مرد زیبا اندیشیدن است سروش مرد واقعیتگرا و حقیقت جویی است نه مرد خرافه . و سروش مردی است که کنه مسائل و اهداف خلقت بشر را درک کرده است و بدون تعصبات ساختگی و جاهلانه آنها را در می نوردد سروش متفکری است در جهان که به عالم و عالم خدمت می کند و عده ای که به زور دست راست و چپشان را می شناسند بر او خرده می گیرند و تکفیرش می کنند سروش نابغه ای از تبار اندیشمندان و متفکران عالم است که اکنون در غربت زیست می کند و به خاطر قدر ناشناسی برخی از ما در ایران . از این متفکر دینی .غربی ها سود می جویند و از کلاسهای درسش استفاده می کنند

واقعا" وقتی به یاد سروش می افتم منهای عیب و ایراداتی که ممکن است در همه ابناء بشر باشد و در ایشان نیز . بسیار غصه می خورم و افسوس تمام وجودم را می کاهد تمام سرم اشک می شود و تمام خشمم منقبض  ... که چرا سروش ما اینهمه تحت ظلمات قرار دارد و جاهلان او را و ما را از نعمت وجود این عالم جهانی به بهره می کنند

           یادم هست سالها قبل آقای سروش یک سخنرانی بسیار مهم در باره نقش دین ایرادکرده بود که بسیاری از متفکران جهانی در حیرت مانده بودند!! و از اندیشه این مرد بزرگ در عجب ماندند و من از متن سخنرانی او چند پاراگراف مهم یاد داشت کرده ام و در دفتر خاطراتم دارم این مطالب را گاهی مرور می کنم و به دیگران نیز توصیه می کنم  تا بخوانند .خودم هر وقت آنها را مرور می کنم دنیای دیگری از باور های عمیق دینی در من پدید می آید و بسیار از اندیشه های عمیق این مرد بزرگ لذت می برم و این نسخه ها را به هر کس می دهم که بخواند یا رونوشت بر می دارد و یا آنها را برای خود فتوکپی می کند

           نکته ای که باید در حاشیه یاد آوری کنم اینکه  ما دین را از اشخاص نمی گیریم دین در فطرت انسانها نهفته است و خداوند قرآن را نیر بر اساس همین فطرت آفریده و فرستاده است منتها از تضارب همه آراء برخاسته از فطرت های پاک .و ائمه معصومین و علمای دینی . ما مرام ها و باور های دین واقعی را انتخاب می کنیم و صحت و سلامت آنها را می پسندیم و بر اساس آن و هدایت قرآن رو به تکامل می رویم

حق یار و خدا نگهدارش باد 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:16 ب.ظ

برای شما متاسفم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد