تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

انحصار طلبی نکنیم

 

·       انحصار طلبی نکنیم

                                                  
از انحصار طلبی و گروه گرایی دست بکشیم . اختلاف در تشخیص وزن سیاسی و اجتماعی و میزان تفکر نامزدهای ریاست جمهوری خوب است اما اینکه عده ای خود را دایه دلسوز تر از مادر در اداره کشور بدانند و گرایش های فکری متفاوت با خود را به مجموعه مدیریت کشور راه ندهند یک خطا و خیانت بزرگ است  مملکت با فکر یک خانواده اداره نمی شود . اداره مملکت به دست یک گروه و یک تفکر انجام نمی شود. گروه گرایی بس است . قشری گری بس است . گروههای مختلف اجتماعی در کشور ما هیچ یک برتری نسبت به دیگری ندارند مگر اینکه صادقانه تر به مردم خدمت کنند و منافع ملی را فدای منافع شخصی و منافع گروهی ننمایند . هیچ قشری از امتیاز برتر در جامعه بر خوردار نیست همانگونه که قشر پزشک به درد جامعه می خورد قشر خدمتکار و حتی رفتگران شهرداری هم به درد مملکت می خورند و هریک در جایگاه خود باید دارای احترام باشند و در سیستم کشور هر دو از یک حق بر خوردارند هر دو شهروند ایرانی اند . هر دو در اداره کشور یک سهم دارند و هر دو را خداوند یک عمر و یک زندگی و یک دهان و دوتا چشم و یک شکم برای خوردن و دیدن داده است ما می توانیم برای اندیشه های برتر و نا کارآمدتر تفاوت قائل شویم اما برای تغذیه و خوراک و حق زندگی مجاز نیستیم در جامعه افکار قشری گری و انحصار طلبی را ترویج دهیم و اداره کشور را به یک خانواده بسپاریم و امکانات مملکت را به طور ناعادلانه بین گروهها تقسیم کنیم . یک میزبان برای میهمانان خود یک سفره می اندازد و همه را روی یک سفره پذیرایی می کند و اطعام می شوند . انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم . فکر اینکه فردا فلانی به ریاست جمهوری برسد و تنها طرفدارنش را بر این مسند و آن مقام بگمارد را از سر بیرون کنید . رئیس جمهور شخص اجرا کننده اهداف و خواسته های ملت و مواد قانون اساسی است . او نوکر ملت است  نه ارباب آنها . او خادم است و باید به تأمین نیازمندیهای کشور و مردم اقدام کند او نمی آید که بار خود را ببندد و فقط هم فکران خود را تغذیه کند و قشری گری به راه بیندازد او باید رئیس جمهور ملت باشد نه رئیس جمهور یک طیف خاص . که الآن خیلی از گروه ها تصور می کنند پیروزی نامزد آنها یعنی پیروزی گروه آنها .

درست است که پیروزی یک نفر در انتخابات .گرایش فکری قسمت اعظم  مردم ایران را نشان می دهد و فکر فردی که پیروز می شود غالب تر و موجه تر است اما این به آن معنی نیست که فردا آن گروه حرف و اندیشه خود را برتر بخواند و افکار دیگران را نادیده بگیرد و با دید انحصار طلبی اسب تازی را در همه امور و بدون ملاحظات حقوق دیگران آغاز نماید و به قدرت غره شود و وعده هایش را فراموش کند .

"جرج واشنگتن "از دکترین های امنیت ملی آمریکا که در سال 1796 سخنرانی خداحافظی خود را ایراد کرد می گوید: همه اختلافات بشر در طول تاریخ ناشی از غره شده به قدرت است .

"آناتول فرانس " نویسنده . شاعر و ادیب فرانسوی می گوید: تا وقتی به قدرت نرسیده ای مطیع باش  اما وقتی به قدرت رسیدی متواضع شو .

"علامه اقبال لاهوری " می گوید :قدرت هر ملت از جمعیت است        قدرت هر جمعیت از وحدت است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد