تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

انتخابات را به « باد » نسپاریم

یادداشت سیاسی

انتخابات را به « باد » نسپاریم  

(انتخابات را به باد نمی‌سپاریم و خودمان برای آن تعیین تکلیف می‌کنیم و بی‌تفاوتی را کنار می‌گذاریم)

   خیلی‌ها امروز در جامعه ما به وضعیت موجود اعتراض و انتقاد دارند و فریاد نارضایتی سر می‌دهند و خواستار تجدیدنظر در تفکر مدیریتی جامعه بوده و خواهان تغییرات اساسی در امور کشور هستند و می‌خواهند برای بسیاری از امور دوباره بیندیشند و نوسازی را دوباره در پیش بگیرند، اینها روش‌های اصلاحی را در نظر دارند و معتقدند باید با استفاده از نظرات علمی و تخصصی و مشورت‌های اجتماعی، اهداف و آرزوهای انقلابی به سرانجام برسد.

   بسیاری هم معتقدند که وضع جامعه، اقتصاد، سیاست و فرهنگ عمومی به گونه‌ای پیش رفته است که همه چیز را دگرگون کرده و خرابی‌ها بیشتر از آبادانی‌های آن است و نارضایتی‌های مردم روز به روز بیشتر می‌شود.

برخی نیز با انتقادهای خود به جنبه دشمنی کردن با نظام اسلامی دامن می‌زنند و می‌گویند: اصلاحات شکست خورده است و مردم نیز کاری از پیش نمی‌برند و تغییرات اساسی درجامعه محقق نمی‌شود.

    برخی نیز از همه‌جا ناامید شده‌اند و به قوانین جاری و رفتارها و تصمیم‌های مدیران و برنامه‌ریزان کشور بدگمان شده‌اند و به نوع تفکر برخی از تصمیم‌گیرندگان جامعه معترضند و می‌گویند: مسئولان مردم را فراموش کرده‌اند و با این که سر سفره خان نعمت انقلاب و ملت نشسته‌اند در عین حال ارض خود می‌برند و زحمت ما (ملت) می‌دارند و همه هدف و سیاست‌هایشان این است که به مردم فشار بیاورند و تنها به فکر مقام و موقعیت خود هستند تا خدمت به جامعه و مردم و لذا نارضایتی‌های عمومی را هم درنظر نمی‌گیرند.
   با وجود این مسائل است که برخی نیز می‌گویند: در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، هرچه می‌خواهد بشود بشود و این یعنی سپردن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری به «باد». شرکت نکردن در انتخابات همانا سپردن انتخاب به آنهایی است که بیشتر سطحی نگرند و مسائل سیاسی و پیچیدگی‌های رموز سیاسی را بر نمی‌تابند و یا نمی‌دانند واگر اینها برای سرنوشت ملت تصمیم بگیرند به یقین انتخابات را به «باد» خواهیم داد و دشمنان داخلی و خارجی بر ما مسلط خواهند شد و اگر به اتفاق پای صندوق‌های رأی نرویم، دیگران که توصیفشان شد به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت و برایمان انتخاب خواهند کرد.

    «جرج سانتایا» فیلسوف آمریکایی می‌گوید: اگر مرد سبک مغزی را دیدی که منصبی عالی‌دارد تعجب نکنید «باد» همیشه اشیاء سبک را بالا می‌برد.

    و اما ما نخواهیم گذاشت که باد تکلیف ریاست جمهوری را برایمان رقم بزند در انتخابات به باد اجازه نخواهیم داد که شیئی سبک‌تر را بالا ببرد بلکه پرشور در انتخابات شرکت خواهیم کرد و آنرا تحریم نخواهیم کرد و هرکس را که قابلیت بیشتری داشته باشد بر کرسی ریاست جمهوری خواهیم نشاند.

    البته ملت بزرگ و فهیم ایران قصد عدم شرکت در انتخابات را ندارند بلکه انتخابات را حماسه‌ای جاویدان خواهند ساخت و به نامزدهای لایق و شایسته، کاردان و کارآزموده و شجاع و توانمند رأی خواهند داد و راه اصلاحات اصولی را به پیش خواهند برد.

چاپ شده در روزنامه خراسان 18/3/83 صفحه 4
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد