تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

حضور از جنس هستی

حضور از جنس هستی

حق انتخاب   حق انتقاد

 

فردا (سوم تیرماه 1384) روز هجوم است , روز هجوم به پای صندوق های رأی برای انتخاب رئیس جمهور , روز انتخابی احسن تر از همیشه ,  روزی حساس و سرنوشت ساز تر از همیشه , فردا روز انتخاب خدمت گذاری بزرگ برای ملتی بزرگ است ,  روز یکی شدن و یکی ماندن , فردا روز هستی و روز زندگی است , اما زندگی با رنگ تمام بودن ها .

فردا باید انتخاب کرد از میان دو فرد یکی را , فردا روز مسابقه است ,  مسابقه ای با فکر بهترین گزینش , مسابقه ای که  مولود  آن فکر میلیون های انسان انقلابی و آزادی خواه و سر افراز است ,  فردا هم روز تجربه مردم سالاری دینی است ,  تجربه ای سخت تر و بیادماندنی تر از همیشه ,فردا می خواهیم یکی از بهترین اشرف مخلوقات را بار مسئولیتی سنگین بدهیم ,  فردا می خواهیم برای چهار سال آینده یک تصمیم جمعی بگیریم و یک مجری قانون انتخاب کنیم که او نمونه ای از انسان ها باشد و بتواند در سایه قانون,  مجری عدالت بوده و از عدل و انصاف , حق و حقیقت و کرامت انسانی دفاع کند ,  

فردا می خواهیم به مدیری رأی بدهیم که اقتدار , عطوفت ,  انسانیت , مدیریت , شهامت ,  صبوریت ,  عدالت ,  خادمیت را الگو باشد و در لباس تواضع و بی ادعایی . کارهای بزرگ انجام دهد و مشکلات و نابسامانی ها و نارسایی های نظام و انقلاب اسلامی را به سامان ببرد .

فردا را ما ,  از جنس دیروز نمی شناسیم , فردا روز عشق ,  ایثار و اراده است . فردا پشت صندوقهای رأی صف می کشیم و بار دیگر حلاوت شیرینی صف های رأی گیری سال های اول انقلاب را بار دیگر تجربه می کنیم .

فردا روز تحریم انتخابات نیست ,  فردا روز حضور است ,  حضوری در پای صندوق های سرنوشت ,  فردا روزی است که همهء  احساس ها را , باید به یقین تبدیل کنیم ,  یقینی از جنس هوشیاری ,  تدبیر و دانایی ,  فردا روزی است که پای صندوق های رأی رفتن و رأی دادن به رئیس جمهور از بله یا خیر گفتن در پیمان ازدواج که یک عمر را در بر می گیرد سخت تر است .

به یقین خیلی ها تردید دارند که به چه کسی از دو نفر رای بدهند . در کلاف پیچیده سیاست تشخیص و تدبیر " زمان " می خواهد که ما نداریم و وقت تنگ است اما عقل جمع بهترین تدبیر و تصمیم است که طلبکار و بدهکاری بر جای نمی گذارد ,  فردا عقل جمع سرنوشت مردم و مملکت را رقم خواهد زد و جادهء " رفت " را نشان خواهد داد . فردا هرکس پای صندوق های رأی نیاید هم ظالم به خود است و هم ظالم به دیگران . چه اینکه او از جنس ما مردم نیست فردا را نمی توان بی تفاوت بود ,  چرا که سهم ما را از انتخاب بهترین , کسی به امانت نگه نمی دارد تا به وقت حضوری دیگر . تقدیممان کند . فردا ما باید برای گرفتن حق انتخاب به پای صندوق های رأی برویم و دین خویش را در مورد خود و دیگران ادا کنیم . اگر فردا حضور نیابیم حق ما را خواهند گرفت , واز آن پس حق اعتراض و انتقاد هم به روند امور اجرایی کشور و تصمیم های مدیریتی آن نخواهیم داشت .        والسلام

نظرات 1 + ارسال نظر
پسر نیمه شب سه‌شنبه 7 تیر‌ماه سال 1384 ساعت 04:52 ق.ظ http://midnightboy.blogsky.com

سلام .
از هم دردی شما سپاسگذارم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد