تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

پرداخت بن های غیر نقدی کارگران را به کارفرمایان واگذار کنید

نماینده کارگران در هیات های حل اختلاف اداره کار
پرداخت بن های غیر نقدی کارگران را به کارفرمایان واگذار کنید
تهران- خبرگزاری کار ایران              تاریخ :12/12/1384           ساعت : 11:54
نماینده کارگران در هیات های حل اختلاف اداره کل کار و امور اجتماعی خراسان رضوی ، گفت : پرداخت بن‌‏های غیر نقدی کارگران کشور را به کارفرمایان واگذار کنید ، تا کارفرمایان در مجموعه‌‏های کارگری خود‌‏, این وجه را که برای سال 85 از 4 هزار تومان به 10 هزار تومان افزایش یافته است ، برای کارگران بر حسب نیاز و درخواستشان کالا تهیه نموده و هر ماه به کارگران واگذار کنند .
به گزارش خبرنگار گروه کارگری ایلنا ، "ابراهیم ناظمی" ، گفت ‌‏: اکنون که حق بن‌‏های غیر نقدی کارگران کشور از 4 به 10 هزار تومان افزایش یافته است ، به جاست که این مبلغ توسط خود کارفرمایان به صورت کالا به کارگران واگذار شود .
وی گفت‌‏ : از آنجا که در واگذاری کالاهای بنی کارگران تا کنون سوء استفاده‌‏های مختلفی صورت می‌‏گرفته و مواد غذایی نامرغوب نیز به کارگران واگذار ‌‏شده و حتی این کالاها با تاخیرهای یک و 2 ساله واگذار می‌‏شده جا دارد که کارفرمایان طبق قانون , وجه 10 هزار تومان را به کالا تبدیل کنند و در اسرع وقت در اختیار کارگران خود قرار دهند تا کارگران نیز مجبور نباشند برای دریافت کالای بنی خود ، ماهها منتظر بمانند و یا روزهای زیادی در پی گرفتن کالاهای بن از فروشگاههای مختلف کارگری باشند .
وی افزود : هر چند ممکن است عده‌‏ای از جمله وزارت کار ، اتحادیه امکان و تشکل‌‏های کارگری مخالفت‌‏هایی با این پیشنهاد داشته باشند ، اما در صورتی که این موضوع تحقق یابد ، از تحمیل هزینه های بسیاری در مورد بن‌‏های کارگری از جمله هزینه‌‏های حمل و نقل پیش‌‏گیری خواهد شد .
ناظمی ، افزود : تا کنون برای واگذاری کالای بن کارگران ، راه طولانی طی می شده که اگر کالای بن هر ماه ، هر 3 یا هر 6 ماه یک بار به کارگران واگذار شود ، موجب خوشحالی کارگران و در نتیجه افزایش انرژی و روحیه آنان در ارتباط با فعالیت و تولید خواهد شد .
نظرات 2 + ارسال نظر
رضا شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:03 ب.ظ http://baniasadi.persianblog.com

سلام!جالب بود .انشاا... در راستای دفاع از حقوق کارگران همیشه موفق باشید.

*** یکشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 07:30 ق.ظ http://bahara.blogfa.com

خاصیت شیوه ی اداره ی اسلامی حضرات اینگونه است دیگر ..
ثروت ملی که سرمان را بخورد سودجویی از ضروریات مردم را هم زمین نمیگذارند..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد