تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

شلاق بر وفاق ملی

شلاق بر وفاق ملی

 

جریان سخنرانی اکبر هاشمی رفسنجانی را در قم شنیدیم و خواندیم ، که عده ای به قصد برهم زدن سخنرانی ایشان ، شعارهای کذا سر دادند و خواستند هدفی را که بر خیلی ازما معلوم است دنبال کنند . بر هم زدن سخنرانی هاشمی رفسنجانی ، بر هم زدن سخنرانی دکتر مهاجرانی و یا دکتر سروش و از این قسم نیست که برخی برای آن خواب صغیرانه ببینند و با جنجال و آشوب بخواهد یکی را به زیر بکشند و یا وجهه مذهبی و سیاسی وی  را بشکنند .

هاشمی رفسنجانی را مردم می شناسند و می دانند که او به اتفاق امام خمینی ( ره ) نظام جمهوری اسلامی را قبل از آن که نطفه اش" نام انقلاب " بگیرد در "سلب " داشته است و برخی که امروزه تصور می کنند به یک باره می توانند صاحب آش با جاش شوند در مقابل او فتنه انگیزی می نمایند و می خواهند این مرد راستین را که یک از استوانه های انقلاب اسلامی است تضعیف روحیه کنند.

شکستن هاشمی کار آسانی نیست ، دشمنی برخی روحانی نمایان متهجر و تازه به دوران رسیده نیز که هنوز آداب سیاست نمی دانند محلی از توجه یا مشاهده ندارد جز اینکه قامت بلند هاشمی را بلند تر کند.

فکر اصلاحات نیز در هر بعدی از انقلاب که انتظار داشته باشیم تنها از شخصی مانند هاشمی و هم وزن های او ساخته است . با جار و جنجال هم ممکن است چند صباحی پیروزی بدست آید و آرزویی حاصل گردد و موقعیتی کسب شود اما وفاق ملی و سرنوشت آینده کشور و انقلاب به مخاطره خواهد افتاد .

چه کسانی امروزه ارکان مهم و ارزش های اصیل انقلاب و اعتقادات دینی را هدف قرار داده اند؟ و بنای صرف چه سرمایه ای را دارند ؟ آیا می توان و می شود با تخریب یک سرمایه گرانقدر ، سرمایه ای دیگر را حاصل کرد ، هر سرمایه ای باید به کار بیفتد تا از خود سازندگی ، رفاه ، سربلندی و عزت بوجود آورد ،نمی شود با هدر دادن عزت و سربلندی ، آبرو بدست آورد ، وفاق ملی به آسانی بدست نمی آید ، چه اینکه اگر به دست می آمد شاه می توانست بر بحران سال 57 فائق آید و اتفاق و اتحاد ایجاد کند ، اما نشد ، و هنگامی که تشتت و پراکندگی پدید بیاید ریسمان اتحاد به ندرت یافت می شود ، به ویژه اینکه در موقعیتی که خیلی ها مترصد فرصت اند و منتظر برهم کوفتن و عقده دل گشودن .

اکنون بسیاری از مردم افکار پشت پرده را می خوانند و دست های نامرئی را می بینند و نیت های افراد را احساس می کنند و قدرت ادراک مسائل را دارند و اگر چه ممکن است در کوتاه مدت مورد اغفال قرار گیرند ولی در نهایت صاحب تشخیص هستند و گاهی عقل رعیت بر علم  عالمان رجحان می یابد و به مضمون فرمایش امام خمینی (ره) گاهی عقل آدمی بر علم او برتری می یابد و چه خوب است که همه سیاست مداران این را بدانند ، همانطور که هاشمی حدود 15 سال قبل هنگامی که کتابخانه آستان قدرس رضوی را در مشهد افتتاح می کرد می دانست و گفت که : " مردم همه چیز را می فهمند و نیازی نیست که ما مسائل را از آنها پنهان کنیم "

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد