تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

موقعیت فعلی بهترین فرصت برای استیفای حقوق کارگران است

 

یک نماینده کارگری در خراسان‌‏:

موقعیت فعلی بهترین فرصت برای استیفای حقوق کارگران است

4 دولت را پشت سر گذاشته ایم اما مشکلات کارگران همچنان باقی است

                                           نسخه منتشره در ایلنا   و  آتـیـه        

 یک نماینده کارگری در خراسان رضوی گفت‌‏: بهترین موقعیت برای حل مشکلات 20 ساله کارگران شرایط کنونی می باشد که دولت در صدد توجه به امور معیشتی مردم است .

به گزارش ایلنا " ابراهیم ناظمی" در جلسه فوق العاده کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور که در مشهد برگزار شده بود افزود : دولت فعلی در صدد است تا قدم‌‏های مثبتی برای کارگران بردارد که از این موقعیت باید استفاده کرد .و به دنبال حل مشکلات کارگران بود  

وی با اشاره به اینکه دولت‌‏های گذشته در جهت زیر بناهای مهم کشور تلاش کرده اند و اقتصاد را رونق داده‌‏اند و کارگران نیز وسیله این رشد بوده‌‏اند‌‏, گفت‌‏: در حال حاضر دولت دقت دارد که به امور معیشتی کارگران بیشتر توجه کند و مشکل قراردادهای موقت را نیز حل نماید.

 "ناظمی" اظهار داشت‌‏: جامعه کارگری دنبال براندازی کسی نیست و کسی هم نباید دنبال بر اندازی کانون عالی کارگران کشور باشد و ما باید مدافع حقیقت در جامعه اسلامی  و منافع ملی کشور و عموم مردم باشیم .

وی افزود : ما چهار دولت را پشت سر گذاشته‌‏ایم ولی مشکلات کارگران همچنان باقی است و اینکه ما خودمان را از دولت جدا فرض کنیم و یا دولت را از خود ندانیم تصور و عقیده‌‏ای نابجا است که ما را  دور از مسائل مهم کارگری می کند .

ناظمی همچنین از دو نرخی شدن دستمزدهااز ابتدای سال جاری  دفاع کرد و گفت‌‏: این مصوبه مهمترین اقدام دولت در جهت حذف قراردادهای موقت بود .که متاسفانه تشکل های کارگری کمتر از آن دفاع کردند.

وی از کاهش سهم پرداخت حق بیمه کارگران توسط کارفرمایان نیز دفاع کرد و افزود : این امر موجب اشتغال‌‏زایی بیشتر و بیمه کارگران می‌‏شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد