تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

✅ تاًثیر پذیری از فرهنگ اغیار

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:
شماره ۴۱۶
یکی از مهمترین مسائلی که در جامعه از اهمیت و توجه ویژه برخوردار است حفظ خلق‌وخوی صحیح و عادات پسندیده و باورهای درست جامعه ایرانی است، اما این روزها اتفاقاتی در جامعه رخ می نماید که اگر به آنها توجه شود میتوان آنرا بعضا میراث دیگران دانست، در این میان خُلق و خوی افغان های قدیم و طالبانیسم امروز، به ایرانیان هم سرایت کرده است، و اینکه فرهنگ افغانی ها مخاطره آمیز بوده، سالهای گذشته ورود مهاجران افغانی بسیار مورد انتقاد مردم و حتی مسئولان امنیتی واقع می شد و البته کسی به آن توجه نمی کرد و مدافعانی هم داشت ، تا اینکه امروزه عادات و رفتار آنها مبتلابه ما مردم شده و بی تفاوتی نیز کلیت مردم و مسئولان را در بر گرفته و سکوت هم به آن افزوده شده است، حال چه باید کرد؟؟

بچه که بودم، در جنوب خراسان مردم را می ترساند که صحرا و بیابان نروید و یا نزدیک مرزهای مشترک با افغانستان نشوید.!

می‌گفتند اگر گیر افغان ها بیفتید پوست از سرتان می کنند این حرفها البته مال ۵۰-۶۰ سال پیش بود. که ورود افغانی ها به ایران قاچاق بود و اتفاقاتی از این دست بوقوع پیوسته بود.
اما الان رفته رفته با ورود کثیر مهاجران افغانی به ایران، که قابل شناسایی هم (اصلا) نیستند گاهی حوادثی به گوش می رسد که بسیار دردناک است. و به قول یک شهروند، شرارت ها، اخاذی ها ،راهزنی ها و خفت گیری ها، و...( از میراث افغانی ها هم) هست نه اینکه ایرانی هم نداشته باشیم اما...

یادم میاد از سالهای ۵۶ و ۵۷ که در جریان مبارزات انقلاب، اگر کمترین جراحتی به همشهریان می رسید و یا حادثه تلخی اتفاق می افتاد خشم و نفرت مردم به اوج خود می رسید و همشهریان نمی توانستند حوادثی را ببینند و از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

اما این روزها داستان های وحشتناک از سرقت موبایل ،طلا و نیز سرقت خودرو ، موتور و از منزل به گوش می رسدکه بسیار تاثر بر انگیز است بویژه اینکه نیروهای انتظامی و قضایی هم ناتوان از مجازات آنها هستند و قلب های مهربان ایرانی ها هم به قدری سخت شده است که در قبال آن ها فقط سکوت و بی تفاوتی از سوی مردم و مسئولان مشاهده می شود و عاقبتی سخت را برای جامعه به ذهن متبادر می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد