تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

پیشرفت یا پسرفت، مسئله این است


 ابراهیم ناظمی روزنامه نگار:
شماره ۴۵۶
تیتر پروژه انزوای ایران با بازیگران جدید، در روزنامه خراسان ۲۸ دی ماه ، مرا ناچار از بیان یک نکته ناگفته نمود که همیشه از کنار آن بی اعتنا عبور کردیم !!
شنیدید که بارها جناب آقای رئیسی گفته اند ما همچنان به پیشرفت ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت قطار حرکت پیشرفت ایران متوقف شود ! این بیان خبر از یک ضمیر ناخودآگاه میدهد که سالها مانع پیشرفت ایران بوده است و امروز که فرد در صدر نشسته میخواهد با این ادعا، مفهوم وارونه به آن بدهد به واقع مخالفت با پیشرفت های واقعی ایران در ذهن جناب رئیسی و همفکران ایشان سالها وجود داشته اما در عین حال اکنون اظهار می‌کنند که ما همچنان به پیشرفت ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت کسانی مانع پیشرفت شوند!
اما باید پرسید چه کسانی اکنون در نظام یکدست شما ، مانع پیشرفت می شوند، در حالی همه چیز بر وفق مراد جنابعالی است.
نتیجه عملکرد ۴ دهه گذشته هم در کشور موید موضوع است و معلوم است که در سالهای گذشته چه کسانی مانع حرکت سازنده دولت های قبل بوده اند و الان در راس امور اند.

به واقع کسانی امروزه در راس مملکت هستند که در گذشته نخواسته اند ایران مسیر ترقی و پیشرفت و تغییر را طی کند یکی از نشانه های بزرگ این ادعا همین که ایران در حال حاضر نزد جهان منزوی شده و اخیراً هم کشورهای غربی از همین انزوا خبر می دهند و مقبولیت در داخل نیز به شدت تنزل یافته است و کشور هایی مانند چین و روسیه نیز همواره ضمن طرح ادعاهای دوستی با ایران، از پشت به ما خنجر میزنند!! (یادداشت فرا خبر خراسان ۲۸ دی) حتی کشور کره جنوبی نیز اخیراً به جرگه تهدید کنندگان  ایران پیوسته که نقل همین روزهای رسانه هاست، (( خراسان نوشته : همزمان با افزایش فشار کشورهای غربی علیه ایران،رئیس جمهور تازه کار کره جنوبی نیز اظهارات مداخله جویانه ای بر ضد کشورمان بیان کرد
او خطاب به سربازان کشورش گفته: «شما این جا هستید زیرا امارات ، ملت برادر ماست و دفاع از امنیت ملت برادرمان به اندازه امنیت کره جنوبی مهم است، دشمن و تهدید اصلی برای امارات، ایران است و دشمن ما هم کره شمالی است... ما در موقعیتی بسیار شبیه امارات هستیم.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۸))

در هر حال آنچه مورد نظر است توجه به اینکه ملت چگونه باید در این میان، افکار دشمنان پیدا و پنهان سرزمین مظلوم ایران را بخواند و عملکردهای مسئولان را مورد تجزیه و تحلیل واقعی و مداقه قرار دهد که در یابد چه کسانی مایل به پیشرفت ایران هستند و چه کسانی نیستند و یا چه تصمیمات و عملکرد هایی موجب پیشرفت و یا موجب پسرفت ایران می شود؟ موضوعی که البته باور آن بسیار سخت است به طوری که با تصورات بسیاری از ما، این مقوله درست از آب در نمی آید و باور دشمنی برخی با ایران، از درون کشور هم ، اعجاب برانگیز است.
در امور داخلی کشور نیز، مسائل و دغدغه ها و مشکلاتی که هر روز جلوی پای مردم قرار دارد و هر روز افزون تر هم میگردد گواه مقصود است که آیا این تصمیمات و عملکردها موجب پیشرفت است یا پسرفت؟؟
خوب میدانیم که یکی از موانع پیشرفت، وجود فرهنگ پاچه خواری، تملق و چاپلوسی است که اگر برچیده شود،بسیاری از کارها در مسیر حقیقت و راستی و علم و منطق پیش خواهد رفت.

❇️ اما چهار نظر از انبوه پیامهای روزانه مردم در ستون روزنامه خراسان ۲۸ دی که گواه دغدغه و عدم پیشرفت در کشور است.
✅ به نظرم سوار قطار پیشرفت هستیم ولی داره به عقب حرکت می کنه.

✅ آقای رئیسی! این آمارهایی که به شما می دهند در حد حرف است، عمل در کار نیست!

✅ اون از اینترنت، این از گاز، اون از برق، این از مرغ و تخم مرغ! یعنی روزی نیست مشکلی افزوده نشه! مردیم از این همه خوشی!

✅ برای فرار از مشکلات خودمان، مشکلات دیگرکشورها رو مثال می زنن! چرا نمی‌گن تو دیگر کشور ها، رفاه چطوریه؟


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد