تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

تشنگان قدرت و شیفتگان خدمت

یادداشت ها و نکته هایی در باره موضوعات اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی

خون سبز

ابراهیم ناظمی روزنامه نگار :
شماره ۴۸۲
شهید سازی درجریان انقلاب و جنگ، روزی به رسوایی و انتقام خواهد انجامید.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور : اگر کسی خیانت بکند به خون شهیدان رسوا خواهد شد.
دو بارداوطلبانه به عنوان بسیجی رفتم جبهه و درمیان این دو، دوره خدمت سربازی را هم در جبهه جنوب گذراندم.

در دوره سربازی فرمانده گروهان آتشبارما سروان حیدری بود که بسیار قانون مدار، منضبط ومدیریتش مورد احترام سایر فرماندهان گردان لشکر۲۱ حمزه ارتش بود که نام اورا با افتخار بیان می‌کردند و صاحب نظردر امورجنگ و سایر امور بود ،فرمانده شایسته و کاردان که با من که سربازش بودم روابط بسیار صمیمی و خودمانی داشت و گاهی نکات بسیار ارزشمندی از مقررات و ضوابط ارتش و نحوه فرماندهی بیان می‌کرد، او سخت به سلامت سربازانش اهمیت می‌داد و می گفت: ناظمی من افتخار می‌کنم که تاکنون اجازه ندادم بی‌جهت، خون از دماغ سربازانم جاری شود واولین اصل و وظیفه فرماندهی یک گروهان و یا گردان ارتش، حفاظت و مراقبت شدید ازسلامت سربازانش است این بیان را گاهی به یاد می‌آورم وازاقدامات و شعارهای ریاکارانه دردفاع ازشهدا رنج میبرم، به ویژه هنگامی که می‌شنوم فلان فرمانده بسیج و یا سپاه پاسداران از هدررفت خون شهیدان درجبهه‌ها گلایه کرده واز اینکه بعد ازحملات،حتی اجساد شهیدان را هم جمع آوری نمی کردند،به طوری که چند تن از فرماندهان شهید به این امراذعان کرده اند، رنج می برم.

سردارسید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید: در طول ۸ سال دفاع مقدس پیکر ۲۵ درصد شهدا در مناطق جنگی باقی مانده است که تاکنون ۴۷ هزار شهید تفحص شدندکه هویت ۳۵ هزارتن آنان هنوز نامعلوم است گفتنی است از ۳۲۳ هزارشهید انقلاب تاکنون، حدود ۱۹۷ هزار شهید متعلق به دوران جنگ با عراق بوده که میانگین سن آنان نیز۲۳ سال است.
الان اما چه چیز بیشترآدم را در دولت به اصطلاح کریمه آزار می‌دهد؟ آنچه امروزه بسیار آزاردهنده است اینکه ساعت به ساعت از شهیدان دم می‌زنند و ۲۴ کانال تلویزیونی همواره برنامه‌هایی برای پاسداشت شهدا و خانواده شهیدان دارند اما کسی نمی‌پرسد که خُب این عزیزان فدای چه شده‌اند وچه بهشتی ازخون این عزیزان حاصل آمده است جزبساط ریا، نفاق، فساد، دزدی و اختلاس ، فقرو فشارهای اقتصادی، ویژه خواری وخواص پروری ، دگرگونی و تغییرمعنای ارزشهای اسلامی و انسانی و... خانواده این شهیدان از خود نمی‌پرسند آیا ما فرزندانمان را برای پر کردن جیب مسئولان از بیت المال و نیزمتنعم شدن خودمان دادیم و اینکه چند ده لوح تقدیرویاد بود گیرمان بیاید؟ یا برای سربلندی کشور،عزت و افتخارو استقلال و آزادی میهن وممانعت ازاینکه احیانا کشور دست افراد خودخواه، مستبد و انحصار طلب نیفتد، بسیاری ازخانواده های شهدا این روزها ازمخالفان سرسخت نظام هستند وریاکاری سیما را نمی پسندند
حتی کسانی که دائم از شهید و شهادت آویزانند وازذکر شهدا لحظه ای غفلت نمی ورزند و برای خود نعمات فراوان ردیف کرده و می‌کنند گویی خون شهیدان را سبزمی بینند وازآن برای خود بهشتی ساخته اند باغستان و تاکستان که آبیاری آن هم با خون است واز خود نمی‌پرسند که خون شهیدان بالاخره تقاص دارد و انتقام خون هرگز نمی‌خوابد# حالا رئیس جمهور ابراهیم رئیسی هم می‌گوید: اگر کسی خیانت بکند به خون شهیدان رسوا خواهد شد ! # حال باید پرسید چه کسانی به خون شهیدان خیانت وازآن سوء استفاده می کنند که باید هم رسوا شوند؟
کسانی که بدون هرگونه شعار و جانبداری ظاهری به شهدا احترام می‌گذارند؟ یا عده‌ای که افتخارشان فقط این است که هرروزو هرساعت از شهید و شهادت دم بزنند وآن را نردبان ترقی خود کنند.
بقول بزرگی فقط باب شهادت بازمانده است(به فرمایش)، ولی راه شهدا به بیراهه رفته است وآقایان تنها به ذکرشهید و شهادت و تبلیغات فریبنده بی حد و اندازه در این باره مشغول هستند، به زندگان، بی‌توجه اند و ازمردگان آویزان، پیام شهیدان را نمی شنوند ومقصود شهیدان را فقط تفسیربه رای اهداف قدرت طلبی خود می کنند و تنها امنیت را ثمره خون شهیدان می خوانند(سکوت و مدارای مردم) ومی گویند ما یک متراززمین را به دشمن ندادیم! درحالی که دشمن الان صاحب خانه شده است و خسارت جنگ را که نمیدهد هیچ ، سیل سرمایه و خدمات رایگان هم همواره برایش جاری و ساری است، حدود ۴۰سال است ازجنگ و اثرات آن به گونه ای دم می زنند که گویی درطول تاریخ، تنها جنگ پرافتخارهمین جنگ با عراق ( بین دو کشورمسلمان ) بوده است ،درحالی که امروزه چرایی جنگ و ادامه آن نزد جوانان و اقشارمختلف جامعه، پرازشبهات و سئوالات است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد